Sivut


torstai 5. joulukuuta 2013

Kauniit ja rohkeat

Minun on vaikea uskoa tätä todeksi: Vain 2-4% naisista pitää itseään kauniina. Unohdetaan nyt hetkeksi tieteellisyys ja lähdekritiikki, mutta oli tuo täysin totta tai ei, ihan hirvittävää luettavaa joka tapauksessa! Mikä ihme meitä naisia oikein vaivaa?!? Ainoastaan kaksi, kolme tai neljä sadasta pitää itseään kauniina. Voi ei! Me olemme kauniita, ihania, omapäisiä, omalaatuisia, omituisia, suloisia, kamalia. Mahtavia juuri sellaisina kuin olemme. Minä olen - uskokaa tai älkää - omasta mielestäni kaunis, vaikka on allia, mahaa ja pyllyä.





Siitä huolimatta, että tämä tutkimusta kommentoiva artikkeli on vähän höpöhöpöä, niin on siinä ajattelemisen aihettakin:


Keskity hyviin puoliisi.
Mieti erityispiirteitäsi.
Ihaile sisäistä kauneuttasi.
Muuta tapaa jolla puhut itsestäsi.
Ymmärrä kuinka kaunis todella olet.











Pelle Miljoonakin sen jo aikanaan tiesi: Olen kaunis!

Olen kaunis
olen rohkea
olen vapaa
syntynyt voittamaan

Me olemme kauniita olemme rohkeita
olemme vapaita
syntyneet voittamaan
olet kaunis!


Ja mikä sopisi sen paremmin tähän loppuun, kuin haaste Sirpan blogista, jossa pitää listata viisi asiaa, joita rakastaa itsessään. No niin, hus kaikki kirjoittamaan omaa listaa!

Minun listani on tässä:

1. Positiivinen mielenlaatu - osaan myös puhua positiivisesti ja antaa positiivista palautetta. Teen sitä tosi mielelläni.
2. Olen mielestäni hyvä äiti. Joustava mutta jämäkkä. Kova halailemaan ja pussailemaan. Toivon, että minun luokse on helppo tulla huolineen ja murheineen - ja ilonaiheineen tietty myös.
3. Vähän sama pätee ystäviini. Olen mielestäni hyvä ystävä, kuunteleva, ihmisiä varten. Siis niitä, jotka ovat minulle rakkaita. Muiden en anna kuormittaa itseäni.
4. Tykkään ruskeista silmistäni.
5. Sääret on myös ihan kivat...

***

Niin, ne verikokeiden tulokset. Kaikki arvot olivat kohdillaan eikä kuulemma syytä huoleen ole. Helpottavaa! Niinpä voin tänään hyvällä omallatunnolla viettää ystävän kanssa pikkujouluja kun molemmat pojat ovat poissa. TipTap...

20 kommenttia:

  1. Olisi liioittelua sanoa, että olen kaunis, mutta sitä ei voi kieltää, ettenkö olisi iloisen näköinen. Hymyilen lähes tauotta ja nauran paljon ja siinä on minun vahvuuteni, kompensoin iloisuudella sen, mikä ulkonäöstä puuttuu. Tai mitä on runsaasti. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, just näin!

      Ja mä olen ihan varma, että kun joskus näen sut luonnossa, olet mun silmissä kaunis. Mä vaan niin tiedän!

      Poista
    2. Hassu. <3

      *mikä ihme nyt meni silmiin....*

      Poista
    3. Hmm... kuoritko sä just sipulia?!?

      Poista
  2. Mä olen samaa mieltä, että itsessä on hyviä puolia ja niitä on hyvä välillä listata ja miettiä. :)
    Sulla on ihana lista! :)

    Mukavaa pikkujoulua! :)

    VastaaPoista
  3. Mä kyllä valitettavasti kuulun noihin prosentteihin. Mä ihailen vaan aina muita. Kummallista vaikka toista on sanottu, niin itseään vaan pitää...ööö...ei nyt ihan Rumana, mutta jotenkin....muita alempana. Jos hyvää itsetuntoa saisi ostaa jostain, olisin jonossa Heti!!!
    No, on mulla kauniit silmät :)
    Voi, vietä hauska pikkujoulu, rai, rai!!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin, räpsyttele sä niitä kauniita silmiäsi ;-) Ja kysy Rakkaalta lisää hyviä puolia itsessä.

      Minäkin toki huomaan sen, että muille on aina armollisempi kuin itselle. Otetaanpa esimerkiksi vaikkapa uimahalli. Harvoin tulee ajateltua saunanalauteilla että onpa tuollakin ylimääräistä tuossa ja tuossa. Pikemminkin mä ihailem naisvartalon kauneutta ja monimuotoisuutta!

      Poista
  4. Tuo Pohdiskelijan kommentti vois olla ihan yhtä hyvin mun kirjoittama. Sama juttu siis täälläkin :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä vaan pitää opetella olemaan itelle armollisempi - ks. mun vastaus POhdiskelijalle ;-)

      Poista
  5. Tuon tutkimuksen ja johtopäätösten tekijänä (ja maksajana) näyttää olevan Dove ja sen tuoteperhe on taustalla. Aika vääristynyt tutkimusasetelma, jolle ei kannata painoarvoa laittaa. Eipä ole tullut edes mieleen miettiä, olenko kaunis vai en. Minusta jokainen ihminen on omalla tavallaan kaunis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, siksi kirjoitinkin, että unohdetaan hetkeksi se lähdekriittisyys ;-)

      Oli totta tai ei, tää aihe on sellanen että se usein pohdituttaa mua. Itsetunto-ongelmat ja sen sellaiset.

      Jokainen ihminen on toden totta kaunis omalla tavallaan, totta puhut!

      Poista
  6. Ensiksi onnittelut kohdillaan olevista kokeista! Voit siltäkin osin huokaista.

    Jokainen on kaunis sillä omalla tavallaan, ei minusta suomalaisilla naisilla pitäisi olla mitään hävettävää, niin kuin ei ulkolaisillakaan. Kauneus lähtee sieltä sydämen sopukoista.

    Rentouttavan ihanaa pikkujoulua sinulle ja ystävällesi!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Taika!

      Olen kanssasi samaa mieltä - jokainen on omalla tavallaan kaunis ja se olisi kyllä hyvä itsekin ymmärtää. Sielun sivistys ja kauneus on sitten vielä luku sinänsä. Siihen on ihana törmätä!

      Poista
  7. Kyllä sitä näin vanhana jo tietää, että ulkonäön ei tarvi olla tietynlainen - säälittää nuoret, kun ne on niin itsekriittisiä, on sentti liikaa tuossa ja kaks liian vähän tässä.
    Toisaalta suomalaiseen perinteeseen kuuluukin tietynlainen itsensä aliarvioiminen, ettei vaan pidetä leuhkana...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö vaan oo aika mukavaa, kun on vuosia mittarissa ja tietoa kans. Se sentti sinne tai tänne ei merkkaa yhtään mitään!

      Mun esikoinenkin tässä kunnostautui vasta miettimällä, miten tyypillistä suomalaisille on miettiä niitä huonoja puolia itsessään. Koitti saada kamunsa ajattelemaan hyviä puolia. Ehkä nuorissa on tulevaisuus ;-)

      Poista
  8. Tosi kivat kuvat! Sinä olet kaunis ja kuvista välittyy lämpö ja voima jota uskon sinussa olevan vaikka muille jakaa. Ja niinhän sinä jaatkin; sun kirjoituksista saa voimaa ja iloa joka päivä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, Kuningatar! Ihania, voimaannuttavia sanoja! Mukavaa, jos saat voimaa ja iloa, koska sitä sinä juuri nyt tarvitset

      Poista
  9. Pääseekö tästä kokeesta läpi jos tietää näyttävänsä puolison silmään kauniilta :D Kyllä sekin vaikuttaa minäkuvaan :) Toisilla ihmisillä on sellainen hyvä aura ympärillään ja susta se välittyy jo valokuvasta. Oi Marjaana, mää sitten tykkään susta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kiki, mä ihan punastun! Ja kokeesta pääsee läpi jos tietää olevansa puolison silmissä hyvännäköinen, yksi blogiystävä tykkää susta kans ja uskaltaa julkaista itsestään kuvan tissiliivit paidan päällä. Joten kirkkaasti läpäisit ;-)

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana