Sivut


maanantai 4. maaliskuuta 2019

Normiviikko?

Loppuloma meni nopeasti kuopuksen kanssa. Elokuvareissu, korvapoli, yksi välipäivä jolloin ei tehty niin mitään, kun taivaalta tuli ukkoja ja akkoja, sitten upeassa säässä laskiaisrieha jossa makkaran- ja maissinpaistoa. Aika kiva. Nyt onkin sitten työt alkamassa ja se tapahtuu oikein rytinällä. Tänään on peräti kaksi koulutusta. Huomenna lienee suht normaali päivä, mutta keskiviikkona on esimiesfoorumi ja torstaina vielä yksi koulutus tai info. Puuh.



Kun talvi ei loppunutkaan, piti värkätä
kuihtuvista tulppaaneista tällainen.



Kuopuksella puolestaan on tulossa jännittävä viikko: keskiviikosta perjantaihin on tutustumista yläasteeseen. Minä en jotenkin nyt ollenkaan pysy mukana siinä ajatuksessa, että syksyllä se tosiaan alkaa. Yläaste. Sitten olemme päivät pitkät aikalailla samassa talossa. Mutta sitä ennen pitäisi selvitä hengissä siitä Jäähyväislaulusta kevätjuhlissa. Minä olen saanut ukaasin, että tänä vuonna en saa karata käytävälle tai vessaan itkemään. Ja nimen omaan tänä vuonna kun on odotettavissa kaikkien aikojen repeäminen ja tyrskintä.






Loppukevennykseksi saatte hamsterin, jonka ystävä lähetti minulle. Meidän hamsterimme ei ole istunut kupissa. Ainakaan vielä.

13 kommenttia:

  1. Oikeesti, yläasteelle?! Jälkikasvu vanhenee niin vinhaa vauhtia, että ne kohta ohittaa meidät...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siltä mustakin tuntuu! Ja sulla on siellä kaksi täysi-ikäistä! Ja mulla yks tänä vuonna 21 täyttävä. Apua!

      Poista
  2. Muistan tunteen, kaksi kertaa kokemusta ja voi sitä nessujen määrää. Toisaalta on karmeaa kun lapset kasvaa niin nopeasti mutta toisaalta tosi ihanaa nähdä kuinka ihania aikuisia niistä sitten tuleekaan <3 Mukavaa työviikkoa ameeballe ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ameeba kiittää ja kuittaa!

      Mulla oli kyllä aikas vaikeeta esikoisen yläasteelle siirtyimisjuhlissa, mutta tää tulee - jostain syystä - olemaan vielä hankalampaa. Kun on vika? Tai sit se on tän uuden koulun kyläkoulumaisuus ja ne kummioppilaat jotka antaa kukkasia ja laulaa. Apua, nyt jo itkettää!

      Poista
    2. Mutta ajatteles mikä onni sulla on kun saat kokea tuon niiskuttelun ja silmäkulman pyyhkimisen <3

      Poista
    3. No mut kun mä olen harjoitellut joka vuosi tätä ennenkin siellä uudessa koulussa. Eikö se jo riittäisi?

      Poista
    4. Ei tienkään. Lapsesi ajattelee äidin tulevaisuutta ja mahdollista eläkeiän työtä ...itkijänainen! Harjoitus tekee mestarin ;)

      Poista
    5. voi kääk...mikä painovirhepaholainen iski :D tarkoitin tietenkään... "of koos".

      Poista
    6. Mä voin itkeä sitten siellä mun aikuisten kommuunissa kaiken aikaa?

      Poista
    7. Ja vaikka tielläkin, jos niikseen tulewe!

      Poista
  3. Yläaste häämöttää täälläkin, tällä viikolla nuo valitsevat ensi talven kurssit. Siinä mielessä on kiva, että koulu vaihtui jo ja menee nyt tuohon samaan taloon (vain toisesta ovesta), niin on tutut paikat jo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en tiedä tarviiko täällä vielä niitä kursseja miettiä - selviää varmaan tän viikona aikana. Teillä säilyy sama talo, me "päästään" samaan taloon... ;-)

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana