Sivut


lauantai 1. syyskuuta 2018

Vielä kerran

Olen koittanut olla kuvaamatta tai ainakin postaamatta ihan joka ikistä kasviskassia, mutta en vaan voi itselleni mitään. Ehkä minun elämäni on just nyt sen verran pientä, että tällainen asia on viikon kohokohta. Tuoreet ja terveelliset satokauden tuotteet.






Ja siitä tehdyt erilaiset ruoat. Tästä kassista olen ottanut aineksia kolmeen eri aamusmoothieen, tyrni- ja pinaatti-marja- sekä porkkanainkivääri -sellaiseen. Porkkanoita on syöty myös sellaisenaan ja dipattu kermaviiliin. Salaattejakin noista on syntynyt: yksi tomaattimozzarella- ja pari fetasalaattia.  Kesäkurpitsasta tulee tänään paistosta tomaatin ja mozzarellan kanssa ja sitten vähän tuhdimpaa lasagnea papujen, tomaattimurskan ja juuston kera. Saa nähdä mitä muuta vielä...






Niin, ja sipuleista tuli kuvaelma, sukupuu. Tuo pienin, vasemmanpuoleinen, josta kaikki alkoi, on lapsisipuli ja vierellä sen perhe. Keskellä isovanhemmat ja oikealla sen serkut vanhempineen. Kuopus puisteli päätään mutta nauroi kyllä. Luulen, että minulle?

8 kommenttia:

  1. Kyllä näitä kuvia kelpaa katsella ja onhan se kiva jossain välissä vertailla kuvien kanssa miten kassin sisältö muuttuu ajan kanssa. Ja mikä värien kirjo on ruuassa.

    Onhan noi pikkuiset tomaatit ja sipulit hellyttäviä. Ja äitikin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Satokauden mukaan ne tosiaan vaihtuu, ja lokakuulle asti on kuulemma tätä ihanuutta on luvassa.

      Vauvasipuli vaan nyt oli niin hellyyttävä ;-)

      Poista
  2. Oi tyrniäkin! Sun kasviskuvat on ihania, värikkäitä ja herkullisia (ja saa muutkin innostumaan niistä!) että laita ihmeessä kuvia :)
    Jostain bongasin sellasen lasagneohjeen, jossa lasagnelevyinä käytettiin kesäkurpitsaviipaleita. Otin talteen, mutta en tiiä tuleeko ikinä tehtyä... ei oo oikeen varaakaan tehä ruokaa, jota kukaan muu ei syö.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just sellasta mä oon tehny pavuista jne ja nytkin on alkuviikosta tarkoitus tehdä. Mikä tahansa paistos on hyvää kun sen päällä on tarpeeksi juustoa ;-)

      Mä olin noista tyrneistä niin innoissani, toivottavasti niitä sais vielä jonain muunakin viikkona. Niitten poimiminen on kyllä tosi tuskallista!

      Poista
  3. Hassu, miksi pitäisi olla kuvaamatta? Kuvaa vaan, josko tämä mun kasvisintoleranssinikin siitä vähän alkaisi helpottaa - pikkuhiljaa ensin katselemalla kasviksia, sitten pikkuhiljaa tuodaan niitä kotiin AM:n syötäväksi ja seuraavaksi voin jo ehkä koskea niihin ja ennen pitkää minäkin jo syön niitä ihan tuosta vain :)

    Ihania värikkäitä kuvia, oikeasti houkuttelevat minutkin niitä syömään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haa, mä voin olla sun kasvisintoleranssinpoistaja - jee. Nyt mulla on syy ja sekä sun että RH:n lupa kuvata ja hehkuttaa noita iiihania kasseja.

      Mä oon vaan niin innoissani noista, tulee tehtyä vaikka ja mitä terveellistä. Onhan lisätty juusto terveellistä, onhan?

      Poista
    2. No hyvä... me tuota ... ikääntyvät naiset tarvitaan kalsiumia ja sillei...

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana