Sivut


sunnuntai 2. syyskuuta 2018

Onko minimalismin vastakohta monimalismi?

Miksi minä en ollut kuullutkaan minimalismipelistä? Pöllön blogissa tutustuin tähän haasteeseen ja samalla kun mietin osallistuisinko syyskuussa, onnistuin ostamaan ensimmäisenä päivänä kirpputorilta lisää tavaraa. Alku ei siis ollut kaksinen, mutta päädyin sitten karsimaan vastaavasti saman määrän ja sen yhden ylimääräisenkin, joten eikös tämä nyt lasketa ihan säälliseksi aluksi?

Minua pidempään seuranneet tietävät, etten oli mikään, tuota, kuinka sen nyt kauniisti pukisi sanoiksi, paras mahdollinen kuski. Sain ajokortin "vasta" kahdeksan vuotta sitten. Onko siitä niin kauan?!? Inhoan ajamista kaupungeissa ja vieraissa paikoissa, vihaan parkkitaloja ja peruuttamista ja parkkeeraamista ylipäätään. Mummoparkki on paras parkki. Vasta vuosi pari sitten tulin sinuiksi kahden auton väliin pysäköimisen kanssa. Sitä ennen tilaa sai kernaasti olla puoli hehtaaria vähän enemmän. Ja vasta esikoisen saatua kortin ja hänen ajamistaan vierestä seuratessa oivalsin, miten paljon helpompi on peruuttaa kun käyttää - köh - sivupeilejä. Nykyisin se siis sujuu vähän paremmin, ja etenkin siksi, kun opin pitämään rattia paikallaan. Mistä moinen avautuminen kehnohkoista ajotaidoistani? No perusteeksi yhdelle kirpputoriostokselleni:




Tiedän, että esikoinen tulee repeämään tuolle aivan täysin, kun seuraavan kerran lainaa autoa ja käyttää kiekkoa...

Ensi viikolla lempikirppiskahvilani sulkee ovensa poikkeuksellisesti jo kahdelta joka päivä, joten en yksinkertaisesti ehdi sinne. Jonkinmoinen mahdollisuus siis selvitä tästä haasteesta ainakin tulevan viikon verran. Kerrottakoon, että toinen päivä sujui jo paljon paremmin kuin ensimmäinen!

12 kommenttia:

  1. Nyt kun sulla on uusi, aivan mahtava parkkikiekko, voit samalla, ikäsikin (mikä se sitten onkaan) tuomin oikeuksin vaihtaa tuon mummoparkin TYTTÖPARKKIIN :)
    Sitä minä käytän, vaikka ajankin autoa vain apukuskina. Siis muista jatkossa: TYTTÖPARKKI :)

    VastaaPoista
  2. Hieno! Voisin huolia kans :) Peilien kanssa mieki parkkeeraan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä osaat!

      Mä en osaa parkkeerata peilien kanssa - tuossa kun viittasin peruuttamiseen niiden avulla, niin ihan isommassa mittakaavassa kuten sivutieltä tpoispäin jne...

      Että se siitä täydellisestä parkkeerauksesta ;-)

      Poista
    2. Harhoittelua, harjoittelua!
      Mä kun aikanaan menin autokouluun, täällä oli valtava parkkipaikka (nykyinen messuhallin parkkipaikka), jota autokoulut käytti. Opettaja ajoi sen päähän, käski mut rattiin ja ajamaan toiseen päähän. Ikinä ennen ollut ajanut autoa! Tai no, 7-vuotiaana, kun isä ja äiti työnsi autoa käyntiin pakkasella.. ;)
      Eteenpäin meni melko hyvin, vähän kiemurteli, mutta ei paljoa. Sitten piti PERUUTTAA takaisin. Peilejä käyttäen. Jos siitä olisi jäänyt jälki, niin se olisi muistuttanut tiheätä siksaks -ommelta...
      Mutta meidän autokoulussa opetettiin peruttamaan peileistä enkä mä ikinä ole muuten osannutkaan.
      Mähän olen (=olisin) täydellinen kuski, ainoa mitä mä en osaa, on taskuparkki, koska sitä ei mulle autokoulussa opetettu ;)

      Mutta peilien kanssa peruuttaminen ja parkkeeraaminen on kaikkein helpointa, treenaa Marjaana vaan! Silloin lähteminen on aina helpompaa.

      Poista
    3. Ehei, kuule, vanha naaras ei vaan enää opi uusia temppuja, joten TYTTÖparkki se olkoon!!!

      Poista
    4. No, ehkä tuo harHoittelu :) on sitten se paras keino... vitsi näitä mun kirotusvihreitä....

      Poista
    5. Ihan kuule ymmärsin tuon hahjoittelunkin ;-) älä huoli!

      Poista
  3. Tiedätkö, että mitä enemmän katselet tuota uutta mainiota kiekkoa, sitä paremmin sun parkkeeraamiset menee. Näin se vain on. Mä lyön vaikka vetoa sun kanssa.

    ps. mä voitan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luotan suhun - ja siksipä en voikaan lyödä vetoa sun kanssa ;-)

      Poista
  4. Älä huoli. Mulla on niin paljon naurettavia tarinoita omasta autoilusta ja mulla on ollut kortti 18-vuotiaasta. Eikä ne kaikki mokat ja naurunaiheet suinkaan oo sieltä alkuvuosilta :-D Rennosti ja huumorilla vaan! (VIkka välillä onkin tuskanhiki)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että on joku muukin, jonka ajotavasta voisi kirjoittaa varoituskirjan ;-)

      Ilmoittaututaan vapaaehtoisiks jos joku joskus sellasta haluu tehdä!!!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana