Sivut


perjantai 20. syyskuuta 2019

Wilma ei pilannut elämää

Meidän perheessä on Wilmasta, tuosta koulun ja kodin välisen viestinnän sähköisestä apuvälineestä, pääosin positiivisia kokemuksia. Täällä päin maailmaa opettajat osaavat jakaa kannustavia merkintöjä niiden aiheellisten negatiivisten (läksyt tekemättä, opiskeluvälineet kotona, tunnilta myöhästyminen) lisäksi. Säilyy tasapaino. 




Keskustelu eräänä iltana:
- Mitä sä teit musiikin tunnilla kun Wilmassa on merkintä?
- Varmaan jotain oikein. 

Keskustelu eräänä päivänä:
- Mitä sä teit enkun tunnilla kun Wilmassa on merkintä?
- Olin sairaan nopee.
(Onko se aina hyvä asia, kysyn minä...)

Keskustelu yhtenä iltana:
- Mitä sä teit hissan tunnilla kun Wilmassa on merkintä?
- En häirinnyt tunnilla.

!!!

Helppoa kun sen osaa...
...tai siis jos se, että ei häiritse, oikeuttaa Hienoa -merkintään.

***

Arvatkaas mikä myös on hienoa?
Minulla on viiden päivän loma. Jeijeeeee!!!

13 kommenttia:

  1. meillä oli myös yhdellä nuorella ope, joka tapasi lätkyttää wilmaan positiivisen, kun oppilas noin suunnilleen oli hereillä :)

    Parhaat wilmamerkinnät ikinä:
    + "toi pöytähopeat kouluun"
    + "koulun omaisuuden suojeleminen"

    Ja kaikkein paras on yhden nuoreni saama viesti:
    "lähdepä mukaan xx-tapahtumaan helsikiin, käydään samalla hakemassa jouluoluet"

    Nuori vastasi että "kiitos kutsusta, mutta olen vielä alaikäinen. Yritit ehkä tavoittaa isääni"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihania esimerkkejä!

      Meillä oli ekasta koulupäivästä saanu kaikki joltain tunnilta hienoa -merkinnän, jopa sellanen poika, joka oli vaihtanut toiseen kouluun eikä ollut paikalla ;-)

      Poista
  2. Mä en kokenut Wilmaa silloin häiritseväksi, viestejä ei tullut liikaa. Taitaa olla nykypäivänä se käytäntö, että niitä positiivisuuksia on "pakko" laittaa, jolloin niistä tulee välillä vähän väkisin väännettyjä?
    Vähän sama, kun joskus aikanaan tein onnellisuuspäiväkirjaa, eikä syytä ollenkaan aina ollut. Saattoi tulla merkintä "tänään ei satanut". Väkisin väännettyä, mutta edes jotain ;)
    Nyt sulla on viisi päivää aikaa saada kehräysterapiaa, huraa!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo positiivisuuspakko on varmaan totta. Tosin meillä ei ihan hirveesti niitä tuu, joten ei sellanen olo tuu, että syyttä suotta saisi merkintöjä. On ne opet ovelia ;-)

      Poista
  3. Tykkäsin ite Wilmasta kun sitä kautta pystyi itsekin paremmin toimittamaan asioita tämmönen puhelinfoobikkokin. Tai tuleehan vielä kuopuksen juttuja mulle, kun se on sallinu mun näkevän niitä. Voi olla, ettei kauaa salli, kun mie sit nään jos se lintsaa koulusta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta se on kyllä kans ihan mahtavaa, et voi hoitaa asioita helposti - puhumatta. Ja kaikille opettajille samalla kertaa tietyt jutut (niin kun meillä esikoiseb altistusasiat...)

      Poista
  4. Nyt 7:lla olen jo melkein päässyt kauhusta, kun tulee Wilmaviesti tuntimerkinnästä. Meillähän oli ekaluokan syksyllä aivan kaamea ope nuorimmaisella, hän pilasi koulunaloituksen sekä lapselta että meiltä vanhemmilta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi nyt jo alkaa korjaantua! Wilma voi oikeasti pilata jos ei nyt elämää niin koulun alun ja fiiliksen, kuten tosi hyvin tiedät!!!

      Poista
  5. Mahtavaa, että Wilmaa käytetään hyvienkin asioiden välittämiseen.
    Oikein ihanaa lomaa. Juuri tähän aikaan loma onkin mitä parhain juttu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Must kans, ettei vaan tuu sitä negatiivista palautetta!

      Joo, olen anonut lomaa syys- loka ja marraskuulle kaikille kaksi päivää ma ja ti siten, että yhteensä on pe-ti viiden päivän loma joka kuu... Sitten lisäksi ne vajaat viikot muutenkin ja loman jälkeen ei jää kuin ke ja to tehtävää, joten enköhän mä jaksa?

      Poista
  6. Hyvää päivää ystäviä, nimeni on Antonio Laura Lund-Ruotsista, olen lääkäri ammatin mukaan, 45-vuotias. Lukekaa ystävällisesti todellisen elämäni todistukseni siitä, kuinka palautin takaisin rakkauden ja luottamuksen avioliittooni, minulla on hyviä aikomuksia siitä, että nämä tiedot auttavat tätä lukevaa henkilöä parantamaan sydäntä ja palauttamaan kadonneen rakkaussuhteen 2 päivän kuluessa. Stoy voi olla samanlainen, olin naimisissa Antonio kanssa neljä vuotta, viime kuussa hän hajosi kanssani, tein kaiken saadakseni hänet rakastamaan minua, mutta kaikki mitä tein oli turhaan, halusin häntä takaisin niin paljon, koska meillä oli kaksi pientä lasta yhdessä ja rakastan häntä niin paljon, etten voi elää ilman häntä, kysyin häneltä kaiken, tein lupauksia, mutta hän kieltäytyi. Selitin ongelmani kollegalleni työssä, hän on hyvä ystäväni ja hän kehotti minua ottamaan mieluummin yhteyttä rakkauden oikeinkirjoittajaan, joka voisi auttaa minua rakkauden palauttamisessa, mutta olen sellainen henkilö, joka ei koskaan ajatellut, että rakkauden loitsun osuus oli olemassa tai voi toimia, minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla sitä, lähetin sähköpostia minulle oikeinkirjoituskanavan yhteystiedot, jotka hän antoi minulle ja harvoille kunnille, kun sain vastauksen. Dr.Oduduwa kertoi minulle, että hän voi auttaa minua palauttamaan mieheni, se oli Ei hätää siitä, että kaikki menee hyvin ennen kolme työpäivää, seurain huolellisesti kaikkia hänen ohjeita siitä, mitä minun tulee tehdä kotona keskiyön rakkausloitsun rukouksen aikana. Oduduwa käynnisti rakkauden oikeinkirjoituksen osan ilmaan ja yllättäen toisena päivänä se oli noin klo 6.00. Aviomieheni rakkauspartneri soitti minulle matkapuhelimella, olin niin yllättynyt, koska aviomieheni on kieltäytynyt soittamasta minulle tai lähettämästä minulle tekstejä viimeisen kolmen viikon ajan, yhtäkkiä hän soitti pyytääkseni anteeksi ja sanoi, että hän palaa kotiin käymään luokseni ja lapseni pian. Siitä päivästä lähtien, kun hän soitti minulle, hänellä on ollut soittoääni ja tekstiviestejä minulle joka päivä, tänään hän soitti, että vastasin puheluun ja hän sanoi taas, että hän on niin pahoillani kaikesta, mitä tapahtui, että hän halusi minun antaa anteeksi ja palata hänelle. rakkauden kumppanina, että hän rakastaa minua niin paljon. Olen niin onnellinen, ja vasta tänään aloimme elää onnellisina yhdessä perheenä. syvällinen kiitollisuuteni menee Dr.Oduduwalle hänen lahjallisista voimistaan ​​palauttaa rikkoutunut avioliitto ja palauttaa entinen rakkauskumppani 2 päivän kuluessa rakkauden oikeinkirjoitusrukoukseen, joka toimii. Suosittelen häntä vilpittömästi kaikille, jotka etsivät kiireellistä rakkauden palauttamista (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana