Sivut


tiistai 14. elokuuta 2018

Sadonkorjuun aika

Olen edelleenkin täpinöissäni kasviskassista, jonka voi hakea omalta paikkakunnalta kerran viikossa suht edulliseen 15€:n hintaan. Rouskuttelemme osan sellaisenaan, teemme salaatteja ja sitten viikonloppuna viimeistään olen ideoinut jotain, johon saan upotettua viimeisetkin käyttämättömät kasvikset. Ruokaa, smoothieita. Hävikkiä meillä ei tästä kassista tule eikä suvaita. Viime sunnuntaihin mennessä olin surisutellut pinaatit ja mangolditkin smoothieihin ja päätin tehdä alkuviikon ruokia valmiiksi. Leivoin sipulipiirakan, jota tarjosin ensin vieraalle ja loput söin töissä eväänä. Tein myös kesäkurpitsa-tomaatti-mozzarellapaistoksia pieniin vuokiin, jotka sitten ovat päässeet lounasruoiksi myöskin. Aika ihanaa!





Huomenna on taas uuden kassin aika!



EDIT: Aikamoisia herkkuja sieltä taas paljastuikin



***


Olen taas kerran koittanut ryhdistäytyä syömisen suhteen ja lenkilläkin olen käynyt. Nyt vaan pitäisi pitää tästä rytmistä päättäväisesti kiinni. On oikeasti ihana tunne, kun tunkkaisen työpäivän jälkeen on saanut lähdettyä pienelle kävelylle. Pää tuulettuu ja iltakin sujuu mukavammin. Viikonloppuisin olen liikehtinyt joskus jo heti aamusta. Tiedän kyllä, että tämä ei tule jatkumaan pimeällä ja pakkasella, mutta parempi tämäkin kuin ei mitään. 

Otsikkoon liittyen vielä: meillä taitaa viikonloppuna olla peräti jonkinlainen sadonkorjuu/kirpputoritapahtuma samassa paikassa jossa kävimme lauantaina pannupullalla. Siellä täytyy pistäytyä ainakin kaffeilla ja jos säät sallii, saatan jopa kerätä vähän kuopuksen vaatteita myyntiin. Alkaa olla jo tosi tarkka siitä mitä päälleen pistää. Esiteini, hmmmmhh.

8 kommenttia:

  1. Mie oon kans aatellu, että vähäkin liikehdintä on parempi kuin ei mitään, ja oon estottomasti kehunu itteeni etenkin, jos oon saanu itteeni vähän liikkeelle vaikkei ois millään huvittanu.

    Noi paistokset näyttää ja kuulostaa hurmaavilta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus ruoka näyttääkin hyvältä - noi tosin paremmilta luonnossa kun kuvissa mutta joka tapauksessa... ja hyviltä maistui.

      Mun liikkuminen on ollut niin nollassa että mikä tahansa on parempi kun aiempi tila. Sulla on ne ihanat koiruudet jotka vie sua lenkille ;-)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Ne maistuikin hyviltä Tälle päivälle on vielä toinen kesäkurpitsavuoka töihin otettavaksi!

      Poista
  3. kekseliäs idea tuo kasviskassi, ja ihania ruokia olet kehitellyt!

    Liikehdintä on olennainen osa hyvinvointia, sen olen huomannut. Joskus oikein kummastuttaa, miten työlästä on pitää kiinni edes vähän säännöllisestä liikkeestä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään kassin ideasta ja ihana on (ainakin toistaiseksi) kokeilla uusia ruokia niin, että kaiken saa niihin upotettua.

      Liikehdintä on mulle ihan superhaastavaa, olen löysä murmeli!

      Poista
  4. Tykkään kovasti kasviskassi-ideasta! Ihan jo siksi, että kaupasta tulee usein valittua aika samat kuin aina ennenkin. Tämä 'pakottaa' kokeilemaan ja vähän miettimäänkin. Mitä uusia herkkuja sulle vielä löytyykin!
    Liikunta...Sitä mä oon miettinyt koko ikäni; miksi sen pitää olla niin pakkopullaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en edes huijaa itseäni, että tää jotenkin jatkuis huonoilla keleillä tää liikkuminen...

      Kasviskassi on mahtava, tulee tosiaan kokeiltua uusia juttuja ja osa varmasti jää repertuaariin!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana