Sivut


perjantai 8. tammikuuta 2016

Päivät sekaisin

Nyt on kyllä totaalisesti päivät sekaisin. Jo yksi arkipyhä riittää sekoittamaan minut, mutta nyt on paljon muitakin muuttujia. Työt alkoivat eilen pitkän loman jälkeen, joten oli pakko olla maanantai. Sitten yht äkkiä onkin perjantai heti perään. Ja vielä sellainen, että olen töissä - yleensähän pidän kolmipäiväisen viikonlopun ja aloitan sen vieton jo torstai-iltana. Pakkaa sekoittaa entisestään se, että kuopus lähtee tänään isälleen, vaikka virallinen isipäivä on neljän vuoden ajan (luoja, onko erosta jo niin kauan?) on aina ollut torstai. Mitenkähän minä tästä selviän?



Ikävöin kesäiseen Kreikkaan


Selviämisestä puheen ollen. Auto on selvinnyt *kopkop* yllättävän hyvin. Eilen aamulla oli sellainen rapsakka kolmenkymmenen asteen pakkanen, mutta niin vaan pikkuPösö hurahti nätisti käyntiin, kun olin ensin sitä lämmitellyt. Sama juttu iltavuoron jälkeen, vaikka pakkanen oli edelleen suunnilleen samoissa lukemissa. Jos minä olen kaivannut lunta ja valoa, ehkä sitä tavanomaista talveakin, niin en kyllä ihan tätä tarkoittanut. Onneksi on lauhempaa luvassa - vissiin jo tänään ja koko ensi viikolle. Rajansa kaikella!

***

Pakko kertoa tilannekoominen anekdootti töihinpaluustani. Olin saanut kollegalta tietää, että mikroaaltouunimme ei toimi. Tilasin hetimiten uuden, että saamme pian taas lämmintä evästä töissä. Toinen ongelma mikrottomuudessa on minun kahvinjuontini. Käytän niin paljon maitoa, että se pakko lämmittää. Kotona minulla on maidonvaahdotin mutta töissä olen ratkaissut tämän niin, että pistän maidon hetkeksi mikroon. Paitsi nyt. Olin niin kaukaa viisas, että pakkasin maidonvaahdottimen mukaani. Se on sellainen vedenkeittimen tyyppinen vekotin joka sekä lämmittää että vaahdottaa maidon. Nykyään tosin vain enää lämmittää, vaahdotusominaisuus on mennyt rikki. Niinpä niitä hifistelykahvikertoja varten, kun haluan vaahdon kahviini, olen ostanut erillisen vaahdottimen. (Kuulostaa hankalammalta kuin oikeasti on.) 

No, nyt olin siis todella fiksu ja pakkasin molemmat mukaani jotta en joutuisi juomaan mustaa taikka liian vahvaa kahvia pienellä maitotilkalla. Tarkemmin ajateltuna olisin pärjännyt pelkällä lämmittimellä, mutta en ajatellut tarkemmin. Kuinka siinä sitten kävi niin, että kun kassien ja nyssäköiden kanssa puuskutin pakkasesta työmaalle ja laskin kaiken käsistäni, yhdestä pussukasta alkoi kuulua kummallinen surina. Kollega repesi heti - arvaan kyllä, mikä oli mielikuva - ja minä saman tien perään: ajatuksemme kulkevat usein samoja ratoja. Erillinen vaahdottimenihan se siellä painui päälle ja suristeli itsekseen menemään.



14 kommenttia:

  1. Sinäkin, Brutukseni! Päivät todellakin on ihan sekaisin. Ja minä myös.
    Voin vaan kuvitella teidän naurunkäkätyksen...toi on taas "niitä" :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tässä vaan pysy laskuissa mukana. Onneksi tuleva viikko on sitten ihan normaali ;-)

      Jep, vieläkin naurattaa!

      Poista
  2. Hyvää sitä vuotta! on aika ihmeellistä tosiaan että jo kohta 8 päivää on tästä vuodesta mennyttä .. Joskus on semmoinen tunnelma ettei olekaan vielä joulu ohi , mutta tänään meni kuusi takaisin laatikkoon ja ehkä jaksan vielä koristeitäkin pakata .. oli kiva joulu ja nyt odottamaan uutta joulua .. heeh

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kovaa kyytiä mennään, kohta on helmikuu ja sitten jo kevät <3

      Mukavaa viikonloppua Nata!

      Poista
  3. No just, eihän se nyt mikään muu voi olla, joka kassissa surisee... :) toivottavasti oli naispuoleinen kollega, muuten olisit joutunu punasteleen maidonvaahdottimen takia...

    Ja joo, kyllä on päivät sekaisin eläkeläiselläkin. Jos ei muuta, niin oon kylvettämässä orkideaa vähän väliä, kun sen kylpypäivä on viikonloppuna ja nyt on ollu yhtä viikonloppua...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli naispuoleinen kollega, jonka kanssa tosiaan ajatukset käy välillä ihan just yksiin - niin nytkin. Miespuolisen kollegan ilmettä en nähnyt kun repesimme, istui selin muhun ;-)

      Mitähän sun orkideasi tästä oikein tuumaa? Mutta ah, ihanaa, että on taas viikonloppu, oon jo taas onnistunut keräämään mukavasti univelkaa. Nyt nukun sen pois.

      Poista
  4. En ihmettele että olet päivissä sekaisin koska väkisinhän tässä sekoilee :)
    Onneksi loppuu nämä arkipyhät hetkeksi aikaa ja päästään siihen normaaliin rytmiin jossa ennenkaikkea tietää mikä pulju tai virasto on milloinkin auki.
    Mukavaa viikonvaihdetta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sitä samaa sinne!

      Ja kyllä, normiviikko on enemmän kuin tervetullut.

      Poista
  5. Tässä viikossa on ollut kaksi maanantaita liikaa :) Ja kirjastolaisten mielikuvitus kyllä tunnetaan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sä jos kuka tiedät sen, ja vaikka kaikki ei uskoiskaan, niin siellä hyllyjen välillä ei todellakaan olla hiljaa ja korrektisti ;-)

      Poista
    2. Olen moneen kertaan kertonutkin, että meillä oli Kallion kirjastossa niin mainio porukka ja henki, että saatiin asiakaspalautetta, että muuten ihana kirjasto, mutta henkilökunta metelöi liikaa ;-)

      Poista
    3. Meillä oli Itiksessä vähn samaa, välillä lastenosastolaiset sai hepuleita :D

      Poista
    4. Hepuloivat kirjastolaiset ;-D

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana