Sivut


maanantai 16. kesäkuuta 2014

Lomalomalomalomaloma!

Viikonvaihde meni mainiosti. Perjantaina kävin heti aamusta kampaajalla ja nyt minulla on kesäkiharat. On helpompaa lähteä liikenteeseen kun tukalle ei tarvitse tehdä juuri mitään. Hätätilassa pelkkä hiusnipsu etutukkaan riittää. Kävin myös suunnitelman mukaan pienemmässä lähikaupungissa asioilla ja laitoin suuren osan lomarahoistani visatilille. Uskon, että saan auton kokonaan maksettua tänä vuonna. Esikoinen oli lupautunut leipomaan ystävän kummitytön rippijuhliin vielä viikonlopppuna, vaikka saa viikolla töissäkin nyt toteuttaa itseään sillä saralla. Perjantaina valmistui tiikerikakku ja sitten kyyditsin hänet ystävälle yöksi. Lauantaina hän kävi sen verran kotona kääntymässä että teki sacherkakun. Toimitti leipomukset oikeaan paikkaan ja lähti sitten takaisin.

Minä istuin perjantai-illan tv:n ääressä ja katsoin jalkapalloa. Torstaina nukahdin sohvalle istualleni ennen kun pallo ehti laskeutua nurmen pintaan. Hollanti piti huolta siitä, että pysyin hereillä aivan loppuun saakka. Mahtavaa shokkihoitoa (minun makuuni) vähän liian ylimieliselle Espanjalle. Tosin vielä suuremman yllätyksen valmisteli Costa Rica seuraavana iltana voittamalla Uruguayn. Univelkaa tuntuu arjesta vähän olevan, ja olen käyttänyt alkuloman sen kuittaamiseen. Nukumme kuopuksenkin kanssa aamulla jo ihan kiitettävän myöhään, sitten minä vielä jatkan sohvalla torkkumista kun kuopus katselee lastenohjelmia. Päiväunetkin on tullut otettua miltei joka päivä. Ihana loma! Ruokahuoltokin on nyt vähän lomalla ja olen syönyt kolme päivää halloumisalaattia. Yhdestä juustosta saa näemmä kolme hyvää annosta kun laittaa normitomaatti-kurkku-salaatti-systeemiin runsaalla kädellä myös melonia ja lisäksi tietysti kevätsipulia ja sitruunaöljyä. Neljäntenä päivänä piti vaihtaa halloumi fetaan...



No ei tuo nyt ihan keskellä ei mitään ole
lenkkipolulleni osuu iso sähkölinja.



Sunnuntaina kuopus kävi kaverin synttäreillä ja minä pitkästä aikaa kävelyllä sillä aikaa. Keräsin kukkia ja nautin lämpimästä päivästä. Vaikka edelleen haaveilen siitä Majasta keskustassa, on tässäkin puolensa: lenkkimaastot ovat ihan kodin vieressä, pari askelta niin pääsee irti asutuksesta ja (näennäisesti) keskelle ei mitään. Nautin. Nautin myös siitä, kun voin lueskella hyvää kirjaa terassilla keskeytymättä. Sitäkin ennätin tehdä synttärien aikana. Niiden jälkeen intouduimme potkimaan kuopuksen kanssa palloa MM-kisojen hengessä. Esikoinenkin tuli kotiin sitten illemmalla. Hän menee vielä täksi viikoksi töihin, me kuopuksen kanssa jatkamme lomailua.

12 kommenttia:

  1. Hyvää lomaa sinne :) Minä oleb vielä keskiviikkona töissä ja sitten alkaa pakkaaminen. Lukeminen on yksi parhaita asioita lomassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanopa muuta, mä jo eilen sain loppuun ekan kokonaisen lomakirjani. Mainiota lomaa ja reissua sinne!

      Poista
  2. Loma kuulostaa tosi mukavalta! Tuollaista rauhallista eloa sen pitää ollakin. Eihän se muuten ole lomaa. Kirjat todella kuuluvat lomaan. Minulla on aina kirja mukana töissäkin, että ruokatunnilla pääsee irti työasioista. Jos kelit sallivat käyn istuskelemassa tuossa jokirannassa ruokailun jälkeen vielä kirjan kanssa. Tosin ei taida tällä viikolla olla ensimmäisenä mielessä. Näyttää hyvin pilviseltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pilviseltä näyttää täälläkin. Ihanalta kuulostaa tuo irtautumisesi ruokatunnilla! Meillä ei ole ruokatuntia lainkaan, ts syödään pikaseen kahvitunnilla.

      Mutta nyt mä luen ja nautin todella siitä, että kirjat etenee. Arjessa lukeminen saattaa välillä olla aikamoisen hidastakin. Nyt jo luin kesken olleen kirjan loppuun ja ekan noista lomalukemisistani kokonaan. Just tällaista loman tulee ollakin. Kohta lähdetään hakemaan kananmunia läheiseltä luomutilalta!

      Poista
  3. Ihanaa lomaa! Toivottavasti tulee vähän kesäisemmät ilmatkin...

    Minua harmittaa, kun jalisottelut tulevat niin myöhään. Ja ne parhaat matsit näyttävät poikkeuksetta alkava vasta yhdeltä. Mutta tänään tulee sentään onneksi Saksa-Portugali ihan ihmisten aikoihin. :-)

    Mä olen epäillyt, että kiharat saattaisivat sopia minullekin. Pehmentäisivät vähän tuota kolhoa ulkonäköä, ja olisivathan ne helpotkin. Mutta olen ajatellut, että permis on jotenkin vanhanaikainen juttu - kun mä muuten olen niin suunnattoman moderni ja trendikäs. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ota nykyaikainen ja trendikäs permanentti ;-)

      Mulle säät ei niin hirveesti merkkaa, pääasia, että on lomaa. Nautin sitten niistä hetkistä ulkosalla kun on siedettävä sää. Jalkapallostakin nautin, mutta onneksi en ole mikään fanaatikko. Ei nimittäin onnistu nuo yhdeltä alkavat pelit, ei, vaikka on kesä ja valoisaa.

      Poista
  4. Kaunis poika ei haltsaa noita juttuja nyt. Suu auki ja tukkaa suitaan, oh kun se on ihku.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kauniin pojan joukkue hävisi (eiku siis) 4-0? (Luin just nettilehtiä)

      (Missasin pelin kun ystävällä oli merkkipäivä ja vietto sattui juuri samaan aikaan!)

      Poista
  5. Hyvää lomaa! Ainakin aloitus vaikutti erinomaiselta. Nyt olet sitten vaan loman ajan tarkkana esikoisen leipomusten maistelun kanssa. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedätkö, mä en oikein tiedä mitä ajatella:kun kävin vaa'alla, se näytti pienemoiä lukemia kuin ennen tuota kesätyöpaikkaa. Pitäisikö tässä ruveta harkitsemaan vakituiseen, että korvaisi lounaan baakelsilla?!?

      No ei vais... ja lomailu on kyllä mahtavaa. Koita säkin nauttia vapaasta - ehkä sä syksyksi voisit hommata jonkun jutun itsellesi, mutta nauti nyt kesästä!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana