Sivut


sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Aurinkoa ja apetta

Kummasti tulee virtaa, kun aurinko paistaa! On ollut ihana aurinkoinen loppuviikko ja viikonloppu. Perjantaina tälläsin aurinkolasit nenälle ja ajoin tilipäivän kunniaksi markettiin. Ostin taas kaapit täyteen luomukuivakamaa ja vähän muutakin. Alkossakin kävin. Nyt sitten voikin taas pitää kukkaron nyörejä vähän soukemmalla. Peruskamaa arkeen saa täältä maaltakin, eikä se nyt ihan maltaita maksa, kun laittaa ruoat itse.  Välillä voi siis vähän hemmotellakin itseään. 





Sitä hemmotteluosastoa edustaa tuo oikeanpuoleinen kuva. Herkuttelin perjantain kunniaksi punaviinillä, joka on kätevästi puolikkaan pullon kokoinen. Aika hyvä tällaiseen yhden aikuisen talouteen, sanon ma. Ja juusto on supersuosikkini viinitarhurin juusto. Sitä on valmistumisen aikana sivelty punaviinillä ja yrteillä. Nam! Ja haju on kuulkaas tyrmäävän tymäkkä. Esikoinen tuli keittiöön kun olin avannut paketin ja kysyi nenäänsä nyrpistellen, että mitä sä äiti oot oikein tehnyt? Jäljet johtivat - ei sylttytehtaalle tai peräpäähäni vaan - juustoon. Tietty!

Ilta menikin sitten Voice of Finlandin parissa. Ai niin, katsonhan minä televisiota, huijasin teitä tässä pari päivää sitten. Tuohon olen jäänyt koukkuun, se on oivallista yksinäisten perjantai-iltojen viihdettä. Nyyh! Eilen en enää ollut yksinäinen, vaan tosiaan suuntasimme hotelliin ja rentoutumaan hyvässä seurassa. Hyvä ruokaa ja juomaa silloinkin. Siitä reissusta kerron varmaan vielä yksityiskohtaisemminkin. Tänään saavumme iltapäivällä kotiin ja jäämme odottelemaan arjen alkamista. Paitsi että minä en vieläkään pääse töihin ainakaan heti alkuviikosta. Katsotaan, miten remontti siellä edistyy - ja mistä saan tiedon edistymisestä. 


***

Yhdestoista hetki. Nyt olisi kuulkaas yhdestoista hetki sen kevään ottaa jo suurempia harppauksia. Kohta on  kevätpäiväntasauskin! Meillä jo vähän terassilla lirisi ja lorisi viikonvaihteessa. Kyllä se aurinko lämmittää.

8 kommenttia:

  1. Sinä Marjaana jo täällä 7 maissa raapustelet kun toiset kohteliaisesti vielä nukkumassa .... Minä odotan tänään Skypessä äitiä külään ... Kaunista viikonloppua ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nata kuule, minä nukuin autuaasti seitsemältä ;-) Ajastan nämä edellisenä iltana. Arkena 6.30 ja viikonloppuna 7.00. Jostain kumman syystä näin.

      Kaunista viikonloppua sinnekin

      Poista
  2. Meinasinkin jo ruveta tivaamaan sitä hotellin tapahtumien selontekoa mutta onneksi lupasit asiaan palata ja oletan, että meriselityksestä tulee varsin kattava sekä kaikin puolin tyhjentävä esitys ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pääsin just kotiin ja koitan kirjoittaa kootut selityksen huomiseksi. Mutta voin kertoa, ettei kannata pidättää hengitystä jänniä yksityiskohtia odotellessa. Mä oon niin vanha ja tylsä. Mutta hauskaa oli. Paitsi taksikuskilla.

      Poista
  3. Alkoi äkkiä tehdä mieli jotain hyvää juustoa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en voisi kuvitella eläväni ilman juustoa. Salaatti ilman juustoa on ...no... salaatti. Tylsä salaatti. Nyt taitaa löytyä kaapista halloumia, kaksi fetaa ja kaksi mozzarellapalloa. Tietty oltermannin ja edamin lisäksi ;-)

      Poista
  4. Voice of Finland on hyvä ja vaarallinen :) Mää tuppaan suuttumaan, jos valinnat ei mene mun mielen mukaan... Sitten kajahtaa kiukkuinen "Eiiii!!" Ei se mulle ole vaarallista, mutta vieressä olevan korvalle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin perjantaina niin eri mieltä äänestäjien kanssa kun vaan voi olla. Suomen kansalla on luukorvat? (Johtuuko se siitä, että sä kiljut niitä kuuroksi kotona ja kirpparilla?)

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana