Sivut


sunnuntai 25. maaliskuuta 2012

Leppoisaa lojumista

Kuopus kotiutui isältään perjantaina ja esikoinen lähti vuorostaan sinne. Perjantai meni pienellä pojalla pelatessa ja minulla lukiessa. Pienen lenkin tein kuntopyörällä, se kun on tällä viikolla saanut olla aika rauhassa. Meillä on pyörinyt joku merkillinen versio vatsaflunssasta: tuttavat ovat tyhjentäneet oikein kunnolla mutta meillä vain nipistelee ja vääntää vatsaa. Tosin sitä onkin kestänyt sitten koko viikon, sekä minulla että esikoisella. Hän oli jopa joitain päiviä koulusta pois tästä syystä. Mutta mieluummin tällainen kun täystyhjennys. Illalla kävi ystävä auttamassa minua viinipullon täystyhjennyksen kanssa ;-)

Lauantaina kuopus muuttui merirosvoksi rumpukapula kädessä ja minun huopahattu päässä. Oli kyllä vähän naurussa pitelemistä vaikka siinä kohtaa ei varsin naurattanut, kun kuopus rupesi piirtämään luurankojalkoja ristiin tuohon hattuun valkoisella puuvärillä. Onneksi lähti pois. Minä sitten "taiteilin" merirosvomerkin paperille ja ronskisti liimasin teipillä kiinni. Kelpasi.












Kun koko porukka oli lauantaina koolla, kävimme viikonlopun kunniaksi paikallisessa syömässä hampurilaista ja ranskalaisia. On mukavaa, kun on lupa syödä roskaruokaa välillä - ja ihaninta on se, kun ei tarvitse itse laittaa. Esikoinen on lupautunut tekemään tänään makaronilaatikkoa, joten minun ruokavuoroni alkaakin vasta maanantaina, jee!  Loppulauantai menee liki aina saman kaavan mukaan: sauna ja Avara luonto. Tällä kertaa meitä ilahduttivat Japanin makakit ja myös tulivuoret. Ja minä nautin sylikkäin olosta ja kainalokkain kiehnäämisestä.

Samanlaista rentoilua on luvassa myös tänään. On niin mainiota, kun ei ole kiire minnekään, ei aikatauluja, ei suunnitelmia, vaan oleilua. Ainoa sovittu ohjelma on päiväkahvit ystävän kanssa. Minä nautin poikieni seurasta, mainioita tyyppejä, ja onneksi jo näin isoja. Taas tuntuu, että olen onnekas ihminen. Siksikin, että aamulla kilahti tekstiviestinä toiselta ystävältä Eeva Kilven runo.

Sen runon myötä toivotan teillekin rentoa sunnuntaita!

Nukkumaan käydessä ajattelen:
Huomenna minä lämmitän saunan,
pidän itseäni hyvänä,
kävelytän, uitan, pesen,
kutsun itseni iltateelle,
puhuttelen ystävällisesti ja ihaillen, kehun:
Sinä pieni urhea nainen,
minä luotan sinuun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Marjaana