Sivut


lauantai 3. elokuuta 2019

Hula hula

Kuopus tuli tänään kotiin ja alamme pikku hiljaa orientoitua arkeen. Oli ihana kuulla, kun lapsi totesi matkalla, että "loma tuntui juuri oikean mittaiselta, nyt on jo kiva nähdä kavereita ja palata kouluun". Juuri näin sen pitää olla. Väitän myös, että positiivinen ajattelu periytyy ja tarttuu. Olen ja saan olla siitä ylpeä!








Se, mistä en ole erityisen ylpeä, on hankalat harjoitukseni hulavanteen kanssa. Jotenkin se ei vaan meinaa pysyä lanteillani. Ajattelin seuraavaksi perehtyä tähän opetusvideoon: klik.

Hula hula...

Seuraavat päivät lepäillään, koitetaan päästä järjelliseen unirytmiin ja nautitaan yhdessäolosta. Torstaina alkaa sitten arki. Ei hullumpi suunnitelma ollenkaan!

24 kommenttia:

  1. mikäs tää hulahula-juttu nyt oikein on? Joka puolella ketkutetaan ja vetkutetaan; olenko mä taas jäänyt jostain trendijunasta rannalle ruikuttamaan?

    Unirytmissä riittää hakemista ainakin nuorella: se ei ihan vaivattomasti käänny, kun aamuisin olisi niin suloista nukkua vielä pieni hetki...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon toiveikas unirytmin (en niinkään vyötärön ... mennään tähän hetken päästä) suhteen. Koitetaan tunti kerrallaan aikaistaa ja onneksi on vaan kahden päivän pehmeä lasku kouluun lapsellakin. Sitten taas viikonloppuna voi vähän univelkaa kuitata - mutta ei enää riekkua eikä nukkua puolille päiville. Maistuisihan se uni kuopuksellekin, mutta on onneksi toistaiseksi *kop kop* ollut tässä suhteessa vielä aika helppo.

      Mutta sitten siihen vyötäröön... joo hulaaminen tais olla tän kesän hurahdus, julkistettiin tutkimus, että hulavanteen pyörittäminen kaventaa vyötäröä, vähentää vatsaontelon rasvaa ja huonoa kolesterolia. Ehkä!

      https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006170135.html

      Poista
  2. Kun arki on hyvää niin siihen on mukava lomalta palata <3 Mä en ole hulaa saanut pyörimään....öh en varmaan kymmeneen vuoteen. Zemppiä harjoitteluun <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks on internet... mä aion kyllä vielä oppia!

      Poista
  3. Aikamoinen hulahula tuolla videon naisella. Näytti paljon painavammalta ja paksummalta, kuin mitä mulla oli aikoinaan. Naisen tekniikka on kyllä paljon taloudellisempi kuin minulla joka kieputtelin lantiotani jokaikiseen suuntaan, heh heh.

    Kyllä se siitä lähtee Marjaana! Nyt vain keinumaan edestakaisin ja otat käsillä lisävauhtia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nykyiset hulat on sellasia painohulavanteita, just, että olis tehokkaampaa
      https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006170135.html

      Mä aion kyllä oppia, en anna periks!

      Poista
    2. Hyvä! Hyvä! Ei armoa vanteelle :D

      Poista
  4. Possun hula on unohtunut jo pidemmäksi aikaa sinne kirjahyllyn taakse. Mutta kyllä Possukin aikoo vielä näyttää vehkeelle! Auttaiskohan uhkaus, että : Pyöri, tai pyörit kohta lähimmälle kirpparille!?

    (Possu veikkaa, että puolen vuoden päästä on muutenkin kirpparit täynnä hulavanteita…)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luulen kans, et näin on, mut meidän vanteet ne vaan kaventuneilla lanteilla pyörii ;-)

      Poista
  5. Mä taidan odottaa sinne puolen vuoden päähän, että saan hulavanteen halvalla ;) Jostain kumman syystä olen ajatellut aloittavani kahvakuulailun, vaikka se ei mitenkään ole mun suosikkilajeja. Ei ehkä tarttis sit mennä salille?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Possu vois myydä sulle vähänkäytetyn kahvakuulan, puolen vuoden päästä sit hulavanteen ;D

      Poista
    2. Mä en mee salille jos mulle ei makseta tooooosi paljon!

      Poista
    3. Mut hulan kans oon tosissani ;-)

      Poista
    4. Taitaa tulla melkoiset postimaksut kahvakuulalle :D

      Enkä mäkään mene salille. Mulla on jumppakuminauha, jolla voi tehdä samat liikkeet. Ehkä mä vielä joskus kokeilen tuota hulahulaa :D

      Poista
    5. Heh, painava paketti!

      Mun keuhkolääkäri on kieltäny multa kaiken sisäliikunnan muualla paitsi absoluuttisen terveissä tiloissa ts. kotona...

      Poista
    6. Mun pitää pilatestunnin alussa ottaa aina henkäys avaavaa, en tiedä mitä sielläkin on.

      Poista
    7. Meillä on jooga sellasessa paikassa että en voi kuvitellakaan meneväni, viime talven harrastus oli onneksi eri talossa mutta tälle vuodelle ei ole vastaavaa tarjolla. Harmi kyllä!

      Poista
  6. En tiedä, laihduttaako hulavanne, mutta sen sisällä tuntee ainakin itsensä hoikaksi, kun se on niin valtava :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se laihduta jos sitä ei saa pyörimään Nimim. Kunhan arki alkaa, kesytän sen, varmasti kesytän!

      Poista
  7. Positartunnasta sietääkin olla ylpeä!♡
    Mä oon voittanut kerran pihaolympialaiset, pystyin pyörittämään 14:ää vannetta.
    Käsilläni..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kääk, olen kade! Mä olen nuorempana ollut ihan haka sellasen lasten vanteen kanssa mutta tää on ihan eri juttu. Toki silloin oli mun lantionikin "ihan eri juttu" ;-)

      Mä olen♥

      Poista
  8. Positiivinen ajattelu sekä periytyy, että tarttuu. Se on ihan tutkittu juttu. Tiedän sen myös siksi, koska olen perinyt ne saamarin negis-geenit ja positiivinen ajattelu on pitänyt sitten ihan erikseen opetella ja vaikeimman kautta. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä opettelin esikoisen kanssa sellasen positiivisen äitipuheen ja se onneks on jäänyt päälle, vaikka kaikenlaista paskaa on satanut ja sataa niskaan...

      Mutta koitetaan olla niin positiivisia kun pystytään, aina se ei onnistu eikä tarvikaan. Mutta yritetään ♥

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana