Sivut


maanantai 29. heinäkuuta 2019

Viimeiset lomapäivät

Aika ihana viikonloppu oli. Niin kuumaa, ettei juuri voinut tehdä mitään, niinpä chillailimme, söimme vadelmia ja kirsikoita, nautimme lämmöstä. Terassilla auringossa oli jopa minulle aivan liian tukalaa, mutta varjossa pystyi vallan hyvin lueskelemaan. Olen jäänyt koukkuun Sebastian Bergman -dekkareihin ja on ihana lukea niitä yksi toisensa perään. Yleensähän sitä joutuu odottamaan vuoden seuraavaa kirjaa tai suomennosta, mutta nyt, kun olen myöhäisherännäinen, voin ahmia kaikki tähän mennessä julkaistut perä jälkeen. 






Lauantaina sain päähäni, että pitää  saada vähän viiniä vielä toiseksiviimeisen lomapäivän kunniaksi ja ajelimme pienempään lähikaupunkiin sitä hakemaan. Pistäydyimme myös satamakahvilassa jäätelöllä; minun ensimmäinen (ja jos vanhat merkit paikkansa pitävät myös viimeinen) pallojäätelö tänä kesänä. Kahvin kanssa oli pakko ottaa porkkanakakun makuinen. Nam!






Kotona herkuttelimme tortilloilla, illalla, koska päivällä ei tee mieli lämmintä ruokaa. Tosin minun tortillani ei ollut edes lämmin, söin sen runsaan salaatin ja savulohen sekä hummuksen kanssa. Toimi aivan älyttömän hyvin!





Eilen oli vähän lauantaita viileämpää - jos nyt 29 astetta voi viileäksi kutsua - ja jotain jaksoi jo tehdäkin. Muun muassa nakata kuopuksen junalle ja pistäytyä pyöreitä täyttäneen äidin luona. Ilta meni makkaria viilentäessä ja unta odotellessa. Olen minä vielä kyllä aivan hullussa kesärytmissä.

Mutta nyt töihin, lyhyistä unista huolimatta. 

Vähän lohduttaa, että ajatus on tehdä tämä viikko töitä ja sitten vielä ensi viikolla huilata alkuviikko.(ma-ke). Kuopuksella alkaa koulu torstaina, mutta hän tulee kotiin onneksi jo lauantaina. Rupeamme kääntämään unirytmiä järkevämmäksi ja otamme rennosti vielä hetken ennen kuin arki alkaa. Pehmeällä laskulla toki. Kummallakin!

6 kommenttia:

  1. Voi, se on ihana tunne kun löytää hyvän kirjailijan, jolla on monta julkaistua kirjaa :)
    Onnea äidille ja sulle työn iloa viikoksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikea uskoa, että äiti on jo 70, on niin nuorekas. Itse tulen perjantaina perässä, mutta onneks ei ihan vielä niitä pyöreitä ;-)

      Tyäpäivä oli kyllä kamala, mutta lähtee tää tästä sujumaan... ja ihan totta, on ihana, kun löytää jonkun sarjan jota voi vaan lueskella menemään!

      Poista
  2. Hyvää työviikkoa Marjaana <3 Toivottavasti uudet korvikset heiluvat korvissa ja tuovat iloa työpäiviin. Itse koitan vielä touhuta viimeisen lomaviikon ...ja ehkä lukea vielä jonkun kirjan ;) ,onneksi helteet laantuivat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nauti nyt. oli kylmä tai lämmin - joka tapauksessa on loma!

      Mun tarvii varmaan huomenna laittaa ne uudet korvikset, tänään ei ollu ja olisin tarvinut piristystä ;-)

      Poista
  3. Onnea äidille! Tuliko 70 mittariin vai jo 80?
    Lämmintä on,ei ruoka maistu. Juomaa kuluu! Tai kului vielä eilen pullotolkulla vichyä. Tänään selkää kirvelee..
    Ihanat donitsikorvikset löysit! Mulla roikkuu nyt vanhanajan puhelimet; toisessa korvassa luuri ja toisessa itse kone.
    Toivottavasti töihinpaluu oli lempeä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 70 vasta, se on niin nuori - ja nuorekas, eli mun on vaikee ymmärtää, että täytti ees sen verran.

      Voi sun korvikset kuulostaa ihanilta ♥. Mä löysin tänään riipuksen, sellasen ihan minipienen pullon (oikeesti 2cm), jossa sisällä "englanninlakuja". Mulla on englanninlakukorvikset, joten tääkin setti pääsee pian testiin ilahduttamaan ihmisiä.

      Töihin paluu oli kaikkea muuta kuin lempeä, mutta pääasia, että 12 saatiin kirjasto auki. Kyllä se kaaos tästä taittuu!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana