Sivut


torstai 25. heinäkuuta 2019

Helle saa ihmiset epävireeseen

ja "Pakkanen, siitä suomalaiset tykkää" lauloi jo Papu ja Pojat aikoinaan. 

No, minä tykkään helteestä, tai sanotaan, että ainakin siedän sitä valittamatta, koska niin vähän sitä on tässä pohjoisessa maailmankolkassa tarjolla. Viime aikoina on ollut, ja lisää on luvassa.



Kesäsyömä



Ruokailu on aika salaattipainotteista, ainakin päiväsaikaan. Lisäksi hölskypottu jos toinenkin on valmistettu ja tänään kävimme yhden ystävän luona jolla on perunamaa. Voi olla, että huomenna on niitä taas luvassa, hölskytettyä. Jäin kerrasta koukkuun, eikä maksa paljon.

Yllä olevan kuvan mansikat ovat kuopukselle ja omasta maasta. Olisi ihana, jos voisi ja osaisi ja jaksaisi enemmän tällaista viljelyspuuhaa, mutta yhtä lailla kun kuntoiluinnostus tulee ja menee, tiedän itseni tämän suhteen: olen liian laiska. Vaikka kuinka haaveilen Omasta Majasta ja pienemmästä elämästä puulämmityksineen, niin omavaraisuus(asteen nosto) ei vaan taida realistisesti olla se minun juttuni.




ja kesäjuoma

.

Mutta luomuSangria S-kaupasta on minun juttuni. Onneksi tuo oli toiseksi viimeinen laatuaan meidän marketissamme ja toivon mukaan niitä EI tilata enää lisää. Hik!


14 kommenttia:

  1. Tuota samaa Sangriaa katoin himoiten kaupassa, mutta tulin siihen tulokseen, että saan siitä kumminkin migreenin ja se jäi sinne.

    Mie oon kans ihan sujut tän helteen kans, kun ei tarvi käydä töissä ja kun on ilmalämpöpumppu mikä viilentää sisälämmön alakerrassa ja vintissä helpottaa tuuletin hiukan. Ulkonahan mie oon varjossa istunu viime päivät...

    Aina katon tota sun tarjotinta vesiväripaletiksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo meiläl paljon maalataan vesiväreillä terassilla ;-)

      Ulkona varjossa on kiva viipyillä, ja meillä vielä yöt on sen verran viileämpiä, että illalla ikkunat avaamalla ja yön yli auki pitämällä saa sisälämpötilan pysymään siedettävänä. Päivällä sitten kaihtimet tiukasti kiinni. Ja pianhan tää loppuukin.

      Vähän sellasta mehuahan tuo Sangria on, mutta kun puristaa sitruunaa ja/tai appelsiinia mukaan, niin oiva kesäjuoma sellaiselle jolla ei migreenitaipumusta ole!

      Poista
  2. Minäkin tykkään helteestä varsinkin vapaapäivinä niin kuin nyt!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ajattelin kans t ykätä nyt nää kolme päivää ;-)

      Poista
  3. Ajattelen kyllä samoin, tykkään lämmöstä enkä valita -kovasti ainakaan- koska harvinaista herkkuahan tämä on. Ei oo ilmastointia eikä ees tuulentinta tai muita härpäkkeitä, mutta kyllä tästä selvitään. Aurinko <3 Kohta on kylmä ja siitä mä kyllä sitten narisen!
    Hölskyjä olis nyt kyllä tehtävä! Ehkä ensi viikolla kun ei oo ruokanirppistelijöitä paikalla :)
    Oh, pitäiskö tollasta sangriaa! Jos vaikka lorauttas vähän punkkua joukkoon ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä kävin Puskissan mökillä päiväseltään kuopuksen kanssa ilmastoimattomalla autolla ja olihan se välillä tukalaa, mutta ikkunoita vaan auki 80 alueella niin pärjäs. Ja kotona pärjää kun pitää sälekaihtimet alhaalla ja lävet kiinni päivän ja illalla ja yöllä tuulettaa.

      Sangriassa on itsessään punkkua, on hyvä kevyt kesäjuoma kun on prosentteja vaan 5.5 ;-)

      Huomenna on meillä taas hölskypäivä, tänään syön päivällä salaatin ja illalla eiliseltä jääneen puolikkaan tonnikalanuudeliruoan.

      Aurinko ♥ - nautitaan!

      Poista
  4. Mun suusta pääsee aika usein tuo laulu sanoilla: Helle, siitä suomalaiset tykkää. Pakkanen, tral-la-lal-la lal-la-laaaaa. Mä luulen, että laulu tupsahtaa mun suusta aina kun näen säätiedottajan sanovan sanan helle :D

    Salaatti sopii kyllä kuin nenä päähän nyt. Eilen lämmitin kasvisruokaani, josta tuli niin kuumaa, että hikinoro valui selkäpiissä kun yritin syödä sitä. Ei ollut hyvä idea, hehee.

    Suloista viikonloppua sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä syön sellaiseen etelämaalaiseen tapaan lämpimän ruoan vasta myöhään, sitä ennen salaattia ja paljon vichyä!

      Suloista viikon loppua sinnkein, ihana rallatteleva Birgitta ♥

      Poista
  5. Voisin lahjoittaa täältä vielä 10 astetta sinne

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle riittää kyllä tää +30, mutta kiitos ajatuksesta ;-)

      Poista
  6. No nyt sitten vasta tämänkin sain luettua...mä haluun kans sangriaa, vaikka helteet on väistyneet...kaipa sitä voi vähän viileämmässäkin nautiskella ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä olin niin tyytyväinen kun sain kaikki S-marketista juotua ja helteetkin loppui. Mutta olivat penteleet menneet tilaamaan lisää ... ;-)

      Poista
  7. Kiitän vielä ihanasta sienipiirakasta <3 (En pysty kännyllä kommentoimaan..)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa, että se maistui ♥ taisi olla tän vuoden aimoa! Ja sulle kiitos rattoisasta seurasta!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana