Sivut


tiistai 21. toukokuuta 2019

Kaikki ei ole sitä miltä näyttää

Kuopus pomppi sunnuntaina trampalla kaverinsa kanssa ja minä päätin valmistaa itselleni iltapäiväkahvit. Aika leppoisaa.






Paitsi että kun olin kantanut tarjoittimen terassille ja kuvannut sen kaveri lähti käymään syömässä kotona ja kuopus totesi, että hänelläkin olisi nälkä. Ja hyvä kohta syödä samaan aikaan toisen kanssa, kun oli tarkoitus jatkaa temppuilua. Jep. Olihan se. Tavallaan. Mutta pois minun ihanasta kahvihetkestäni. Grr!

***

Töissä koitan näyttää iloista naama vaikka taustalla on sen sortin työahdistus, ettei paremmasta väliä. Muutoksia, isoja juttuja, organisointia ja paljon avoimia asioita. Nämä tulevat jopa kotiin, uniin, öihin. Lähinnä koitan hengitellä ja olla ajattelematta. Ja töissä näytän iloista naamaa...


***

Tuo ylemmän kuvan kirja on luvussa nyt ja vaikuttaa hyvältä. Sitä oli myös tämä alempi, Tulenarkoja asioita. Siinäkään kaikki ei - todellakaan - ole sitä miltä se näyttää. Suosittelen. Molempia.


Lisää kirjasta täällä




P.s. Mietin pitkään kuinka tuo sukunimi lausutaan. Vastaus löytyi kirjailijan kotisivuilta(It's pronounced "-ing.")

10 kommenttia:

  1. Oon kans ihmetelly noita Ng-nimiä, mutta nytpä selvis niidenkin äänneasu. Ei sillä, että koskaan elämässäni tulisin tarvimaan sitä, mutta varmuus on aina paras.

    Noin mullekin on monesti käynyt, tulee jotain just kun on sommitellu itelleen mukavan hetken :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja sitten kiltti äiti hyppää... ;-)

      Nippelitieto, paras tieto!

      Poista
  2. Äidin täytyy myös muistaa välillä olla hyppäämättä, pitää kiinni hetkestään. Lapset yllättäen osaavat monta juttua tehdä ilman mamaa ;) nimimerkillä mama jolla tämän huomaaminen kesti aivan liian kauan!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä oot niin oikeassa. Mä en tiedä mitä on tapahtunut esikoisen ja kuopuksen välissä - tai siis tiedän, kai. Tää on mun vauva ja pää on mennyt sekaisin ,-)

      Poista
    2. Ymmärrän hyvin. Mun vauva lähtee inttiin kesällä...apua!!!

      Poista
    3. Se on jotenkin ihan kauheaa miten aika kuluu! Mun vauva onneks "vasta" yläasteelle ;-)

      Poista
  3. Kahvihetket on tärkeitä <3

    Mä olen kyllä niin loman tarpeessa kans, olen aivan äärettömän väsynyt enkä tiedä miksi. Koko alkuviikko mennyt ihan sumussa. Töissä sentään hiukan helpottaa, kun yksi narsissi lähtee pois.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Narsissit ulkoruokintaan ;-)

      Joo on raskas kevät ollut, nauti ja nautitaan ansaitusta lomasta sitten!

      Poista
  4. Tsemppiä työahisteluishin!

    Teen tässä juuri opintoihin kuuluvaa työtä arvoista (itselle tärkeistä asioista ja tavoitteista). Sinulla oli siinä kaksi arvoa, jotka olivat jokseenkin ristiriidassa keskenään, esim. oman ajan vaaliminen ja toisaalta lapsen paras. Arvoilla on kuitenkin painokertoimensa, joten lapsi voitti! :D Se ei tarkoita, etteikö oman ajan vaaliminen olisi tärkeää, se vain sattui olemaan vähemmän tärkeää sillä hetkellä. Eli elit arvojesi mukaista elämää, onnittelut! :D :D :D
    (joo, tämä kommentti saattaa olla ensimerkki sekoamisesta, mut luotan huumorintajuusi)

    Nyt tää ottais kaffeen ja painuis puutarhatuoliin, lapset ovat vielä koulussa. Ihana esi-kesä!

    Halaus päivääsi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Nelina ♥

      Just näinhän se on, arvovalintoja. Kotona helpompia mutta töissäkin olen juuri nyt sellaisten ja isojen sellaisten äärellä. Painokertoimia mietin (en omiani) ja sitten teen johtopäätökset.

      Sinne kepeää polkua ja hyviä kaffeja!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana