Sivut


lauantai 7. joulukuuta 2013

Star Wars -aiheinen itsenäisyyspäivä

Olin aivan täpinöissäni, kun löysin internetin ihmemaasta ohjeet Star Wars -joulutähtiin. Olin myös varma, että kuopus ei pysy housuissaan kun askartelen yhden sille malliksi ja sitten ihanasti yhdessä teemme niitä lisää. Hymyssä suin, joululaulut taustalla vienosti soiden. Jooei. Ensinäkin oli ihan hirveä homma noita leikata, varsin vaikeaakin ja olisin oikeasti tarvinut mattoveistä siinä hommassa. Ja sitähän ei kuopuksen käsiin voi antaa lainkaan. Sitten kun intopiukeana avasin ensimmäisen tekeleeni, Darth Vaderin,  kuopus kysyi: Mikä tuo on? Kerroin, ja se totesi, että eikä ole. "Korkeintaan Darth Vaderin serkku. Tai pikkuserkku." Grrrr, koita tässä sitten ilahduttaa lasta ja säilyttää joulumieli.




Varsin leppoisaa meillä muuten kyllä oli itsenäisyydenpäivän vietto. Mitä nyt heräsin puoli seitsemältä kuopuksen R2D2-kellon ääneen - olin unohtanut ottaa herätyksen pois päältä... Onneksi sain jatkettua uniani, koska illalla olleiden pikkujoulujen jälkeen oli todellakin tarkoitus nauttia pitkistä unista ja yksinäisestä rauhaisasta aamusta ilman poikia. Kuopuksen isä ne sitten iltapäivän kutveessa toi kotiin. Esikoinen lähti melkein samantien "töihin" Nuorisovaltuuston järjestämään itsenäisyyspäivädiskoon nuopparille. Tarkoitus oli, että isännöivät pippaloita koko illan ja kömpivät sitten yöllä jälkien siivoamisen jälkeen kaverin kanssa kotiin. Toisin kävi. Kurja sisäilmä vaikutti niin, että joutuivat kaverin kanssa luovuttamaan jo yhdeksän aikoihin, olo oli käynyt niin huonoksi. Toisaalta näin minä pääsin vähän helpommalla.

Kuopuksen kanssa taas öllöttelimme rauhassa kotosalla ja avasinpa minä televisionkin itsenäisyyspäivän vastaanoton aikaan. Ei se nyt ihan sama ollut kuin Linnassa, mutta kelpasi minulle. En ole tuosta pukukeekoilusta niin perustanut ennenkään.





Jotain samaa kuin joulutähdissä on tuossa ystävän pikkujoululahjaksi tuomassa pöytäliinassa. Alkaa olla jo jouluisen näköistä täällä Majassa - ja se joulumieli, kyllä sekin sieltä takaisin tuli.

Ihan sinnillä koitin sitten vielä tehdä Yodan. Jäi kesken.



***

Minä en ymmärrä ihmisiä.
Hakusana, jolla Majaani oli vast ikään tultu: lähteekö auto käyntiin.  
Minun autoni lähtee, toistaiseksi, mites sinun? (Ja miksi ihmeessä kyselet sitä googlelta?!?)
Ensimmäiset vähän kireämmät pakkaset on luvassa vissiin parina seuraavana päivänä - saa nähdä mitä Pösö sanoo sitten. 

12 kommenttia:

  1. Katsoin kanssa noita lumihiutaleita, ja aattelin, että hirveän vaikeita... mulla ei hermo kestäis :) Hyvin sie niitä teet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei munkaan hermo kestänyt... yhden sain valmiiksi ja toinen jäi kesken. Enempää en tee ;-)

      Poista
  2. Tosi hienojahan nuo ovat. Joka pojan unelmia, etten sanoisi. Vois olla meijänkin poika innoissaan, mutta pidän visusti nuo kuvat piilossa. Niiden teko i oo mun juttu ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, ihanaa, että joku arvostaa ;-)

      Mä en tee enää yhtään, ei nimittäin ole askartelu munkaan kakunpalani. Mikä lie muhun mennyt kun noita edes yritin

      Poista
  3. Heh, mua nauratti koko postaus :-D Ihana olet!

    VastaaPoista
  4. kiitos vinkistä , rupesin leikkaamaan tähtiä , innostuin nyt tarvitsen siivojan kotiin ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niistä tulee ihan hirveä sotku... totta puhut! Meillä oli tänään siivouspäivä. Vielä pitäisi pestä vessa. Huokaus...

      Poista
  5. Hyvää Itsenäisyyspäivää nän jälkikäteen. Minä en sitten loppujen lopuksi edes koettanut noita limitähtiä väkertää..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä valkkasin sellasia joissa oli mahdollisimman vähän väkertämistä, mutta silti meinasi mennä hermo!

      Poista
  6. Googleen pitäisi tulla sellainen vapaaehtoinen kohta mihin voisi vastata kysymykseen; Miksi hait tätä? Omia hakusanoja lukiessa tulee kyllä välillä sellainen olo etten edes haluaisi tietää :D Sun lumitähdet on kyllä todella hienot, noissahan on ollut tosi hurja näpertäminen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niissä oli, mutta ja siksi jäikin tuo Yoda-tekele kesken... Mäkään en aina haluaisi tietää miksi (vaikkapa "tissien välissä" tai "mieshieroja miehelle"...) mutta miten ihmeessä ne tulee tänne?!?

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana