Sivut


sunnuntai 2. helmikuuta 2020

Iskeeköhän karma

takaisin jos nyt helmikuun alkajaisiksi kehun, että tämä syksy ja talvi on mennyt kyllä paremmin kuin aikoihin? Jos ei lasketa työahdistusta, joka ei siis ole vuodenaika- vaan tilannesidonnainen, niin  on kyllä mennyt yllättävän keveästi. Kirkasvalolamppu on ollut ennätyksellisen vähällä käytöllä. Nyt tuntuu, että vaikka talvi vähän venyisi - koska justhan se meillä täällä vasta alkoi, kun pysyvä (?) lumi satoi - niin en kuole siihenkään. Aamuisin jo valo kajastaa kun kuopuksen kanssa lähdemme liikkeelle ja iltapäivästäkin huomaa, että on pidempään valoisaa. Ja tämä kaikki vaan lisääntyy helmikuussa. Jes!

Olen toki nukkunut kuin murmeli, sekä päiväunia että yöllä. Olen antanut itselleni luvan olla laiska. Kuopus on hyvää seuraa siihen. Kissat samoin. Silti olen aloittanut joogan ja koitan pitää yllä jonkinlaista lihaskuntojumppaa myös kotona. Säännöllisen epäsäännöllisesti koitan ennen saunaa sen lämpiämiseen kestävän puolituntisen käytää tähän. Myös se surullisenkuuluisa hulavanne on vielä kesyttämättä, mutta minä yritän ja joku päivä se vielä pysyy lanteilla. Josko se vyötärö siitä rupeaisi kapenemaan?





Olen myös pätkäpaastoillut vuodenvaihteesta asti, koska tuo on lähellä minun luontaista ruokarytmiä eikä tuota minkäänlaisia vaikeuksia. Jos iltanapostelu, joka on vain tottumus ja tekemisen puutetta (siis minulla) jää pois, ihan hyvä. Tipaton ei ole ollut aivan tipaton (liha on heikko... ja naisystävät liian ihania) mutta silläkin saralla on muutoksia tapahtunut. 

Luin ihanan artikkelin, jota en tähän hätään löytänyt, mutta sen idea oli, mitä kaikkea hyvää vain 5% painonpudotus elimistölle tekee. Tässä vähän vastaava. Tammikuussa lähti joulun turvotukset ja jokunen kilo, joten se etappi on jo saavutettu. 

Tästä on hyvä jatkaa kevättä kohti!

12 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos ♥

      Miten sä oikein opit sen hulavanteen (vai olitko se sinä?) - mä en käsitä!

      Poista
    2. No välillä se pysyy paremmin ja välillä huonommin. Alkuvauhti saa olla suht reipas :)

      Poista
    3. Täytynee vaan jatkaa harjoituksia!

      Poista
  2. Ei se karma mitään iske. Se on mun luona ollut jo monta kuukautta. 😂


    Upeaa. Pätkäpaasto vois kyllä toimia. Hyvä sinä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei Nelina, lähetä se pois (mutta pliis älä tänne, mä en just nyt jaksais ;-)

      Katotaan mitä pätkäpaasto tuo tullessaan!

      Poista
  3. hienosti menee <3!

    Metkaa muuten, että kissan on aina ihan pakko mennä tuollaisen lenkuran keskelle. Tai mihin tahansa mikä on vähän korkeammalla (esim. lattialle pudonnut sanomalehti tai paperiarkki)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tai läksykirja pöydällä tai sanomalehti jota luetaan ;-)

      Poista
  4. Hienoa! Yritän tehdä perässä :)
    Eilen muuten huomasin, että vaikka on harmaata ja sataa, niin valo on jo ihan erilainen kuin vaikka marraskuussa. Silloin harmaus oli synkempää ja harmaampaa, nyt alkaa olla keväinen valo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saman huomion tein ja se jotenkin mua kyllä auttaa ja piristää. Vähän...

      Katotaan miten tää nyt menee tästä eteenpäin. Voihan se olla, että lähteneet kilot on niitä joulukuun (ja syksyn) turvotuksia ;-)

      Poista
  5. Mahtavaa, että menee paremmin.
    Mulla alkuvuoden loma meni täysin palautuessa ja huomaan, että olen vieläkin ihan töttöröö. Johtunee varmasti paljon myös säätilasta, sillä jatkuva tihkusadehämärä saa mut näköjään näyttämään aamusta iltaan hemaisevalta, ei kun jalkarätiltä ;-)

    Kun säätila ei ole saanut mua liikkeelle ulos, niin mä olen heiluttanut tuota vannetta. Toiseen suuntaan menee jo hyvin, mutta vastapäivään ruumis! hangoittelee vastaan. Olen huitaissut vanteella silmälasit ja kaukosäätimet pöydältä lentoon. Kolhinut tuolia ja vähän soitellut kitaraakin. Eli ei ole ihan vaaratonta tuo hulailu ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tihkusade ei oo kivaa... eikä harmaus tai pimeys. Me saatiin jo lunta ja nyt pari päivää on aurinkokin paistanut. Aika mukava valoilmiö, vaikuttaa kyllä mielialaan!

      Mulla on vanne vielä kesyttämättä mutta koitan olla sinnikäs... ja varovainen ;-)

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana