Sivut


maanantai 24. kesäkuuta 2019

Kivikuvaelma

Edellisessä postauksessa kerroin, että lähdimme mökiltä vähin äänin puolen yön jälkeen, koska emme kestäneet hyttysiä. Ei ollut pakko. Oli mahdollisuus hilpaista kotiin. Hyvä niin. Seuraavana päivänä, juhannuspäivänä, menimme kuitenkin vielä takaisin tarkastamaan paikat, muka siivoilemaan ja samalla vähän taas heitimme tikkaa ja grillailimme kesäkeittiöllä. Tällä kertaa ne syömättä jääneet maissit ja (kuopus) vähän makkaraa. Minä tein lisäksi pyttipannua edellispäivältä jääneistä potuista, sipulista, ruohosipulista ja munista. Kahvitkin keittelin ja ylijääneellä vedellä tiskasin sitten käyttämämme astiat. 

Kun selitin kuopukselle, kuinka ennen vanhaan näin tehtiin ruoka, puuhellalla, ja samalla lämmitettiin pesuvedet, tuli jotenkin taas se oma unelma esiin. Haluaisin sellaisen majan, jossa olisi puuliesi ja leivinuuni. Yksi takka/pönttöuuni myös. Lämmittäisin niillä, hyödyntäisin myös ruoanlaitossa ja tiskaamisessa sivutuotteena kätevästi tulevaa kuumaa vettä. Eläisin mieluusti askeettisemmin, sitten kun olen itsekseni ilman lapsia. Voi kun se toteutuisikin joskus!

Juhannuslukemisena minulla oli Liane Moriartyn Yhdeksän hyvää, kymmenen kaunista ja pidän ainakin tähänastisesta - on vielä kesken - aivan kuten olen tykännyt kaikista hänen edellisistä kirjoistaankin. Voin siis suositella näitä kesälukemiseksi!


Eivät ole sarjaa tai sukua keskenään,
joten voi lukea missä tahansa järjestyksessä!



Matkalla mökille oli pakko pysähtyä kuvaamaan maanläheisempi ja rouheampi versio päällekkäin kasatuista kivistä.





Rentoa viikkoa  toivottelen teille, minulle tämä on viimeinen ennen kuukauden kesälomaa. Aika mahtavaa!!!

12 kommenttia:

  1. Miten olis sen aarrekartan päivitys?

    VastaaPoista
  2. Possulla ihan päinvastoin ; ens viikolla jatkuu työt. :/ Voi miten vauhdilla kuukausi voikaan kulua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä uskon, että mullakin kuluu - ikävä kyllä. Nauti vielä tästä viikosta Possuseni!

      Poista
  3. Sit pitäs kyllä olla myös kesäkeittiö ulkona, koska puuhellan käyttäminen helteellä ei oo kovin miellyttävää, kun sisälämpötila ilmankin on 30 :)

    Mun lenkkipolkujen varrella aina välillä on noita kivikasoja, ohimennen laitan itsekin kiven sellaselle. Musta on mukava ajatella, että on "samanmielisiä" kulkijoita siellä, sellasia joista on hauska pinota kiviä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kesäkeittiön suhteen oot kyllä täysin oikeassa. Tai sitten pitäis olla niin kun meillä oli taannoin vuokraomakotitalossa, että on myös normiliesi. Laiskohin päiviin ja kesäksi ;-)

      Jatketaan kivien pinoamista!

      Poista
    2. Kesäkeittiö ois siitäkin kiva, ettei jäis käryt sisälle.

      Poista
  4. Olen kirjaston jonossa sijalla 126 tuohon Moriartyn kirjaan - odotan kovasti, koska pidin edellisistäkin.

    Jaksan ihmetellä ihmisiä, jotka viihtyvät (alkeellisessa) mökkielämässä, tai peräti haaveilevat sellaisesta arkeensa. Se saa minut ymmälleni: miten ihmeessä voi saada nautintoa siitä, että arkinen oleminen on vielä vähän hankalampaa. (kyllä! olen kerma-ahteri!)
    Tykkään pienistä tiloista ja suhteellisen vaatimattomasta olemisesta, mutta rajansa sentään kaikella :)
    Toivon silti, että unelmasi toteutuu <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, meillä ei tainnut olla tuosta varauksia lainkaan - tasan ei käy ... jne.

      Mut joo, ymmärrän sun näkemyksen, mulla vaan on niin paljon aikaa ja ihmeellinen viherpiipertäjän sielu, et näin mä haluisin elämäni elää. Oishan se ihanaa jos se joskus toteutuisi!!!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana