Sivut


sunnuntai 26. toukokuuta 2019

Voitto kotiin, tänäänkin?

Olen seurannut sydän syrjällään, kiljuen ja karjuen, istuen ja hyppien Leijonien huikeita matseja. Eilen oli sen verran taas jännää, että en pystynyt enää istumaan ja viimeisellä erätauolla piti - perinteisesti - pestä sitten ikkunat energiaa kuluttaakseni. Urheilulla on oudohkoja sivuvaikutuksia!





Meillä on täksikin illaksi kisakatsomo, kuopus makoilee sohvalla ja jos nukahtaa kesken pelin, ei haittaa mitään. Huomenna starttaa viimeinen kouluviikko, joka sekin on helatorstain verran vajaa. Ja sitten olisi kesäloma! Kuopus menee ensimmäiseksi viikoksi isälleen ja minä teen töitä, mutta sitten lomailen viikon ja saan kerättyä voimia. Tää kevät on ollut yllättävän kuluttava (töissä) ja yhä pidempään jatkuva rahallinen pihistys ja kiristys vie alati enemmän voimia. Jos lomilla vaan olisi.

Pidempi lomapätkä meillä on sitten heinäkuussa kun kirjasto on kiinni. Tilojamme muokataan niin, että perhekeskus voi muuttaa taloon. Isoja muutoksia mutta hyvällä suunnittelulla onnistunevat syksyyn mennessä. Tiedän siis, mitä teen pari seuraavaa viikkoa töissä...

Mutta sitä ennen minä jännitän Leijonien finaalia. Hopeakaan ei ole häpeä, ei totisesti. Mutta silti mietitään, tuleeko vielä yksi kiekkojytky? Jännätäänkö yhdessä?

14 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Voi POssu, nauti!

      (Ja sä olit kyllä sikanopee kommenttisi kanssa ;-)

      Poista
  2. Mun kisakatsomo on ollut kyllä todella hiljainen... kyseinen henkilö on nukkunut ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä koitan sillon olla hiljaa jos kuopus nukkuu mutta viimeks Ruotsi-pelissä pyysin sen nukkumaan mun sänkyyn ja pötkähdin sitten itse tuohon sohvalle kun niin jännäksi meni matsi.

      Poista
  3. Oon niin onnellinen, kun meillä ei kukaan katso kiekkoa, eikä seuraa lajia ollenkaan :) Jos joutuisin vaikka vaan sivusta kuunteleen sitä, niin se olis mulle ihan liian jännää jo tässä vaiheessa. Saksassa kuulemma sydänkohtaukset lisääntyy aina tärkeiden pelien aikana, enkä yhtään ihmettele.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en mäkään! Jalkapalloa pystyn katsomaan niin, että kuopus nukkuu vieress, vaikka sillonkin elääydyn. Mutta kun Suomi on jäällä, on kyllä parasta sen mennä mun sänkyyn ja mä sitten jään sohvalle, koska mikään sordiino ei sillon oikeen onnistu!

      Poista
  4. No mun on ollu vaikee tänä viikonloppuna rytmittää Sumon Tokio-turnaus, Mirjam Helin laulukilpailun välikilpailut ja sitte nää jääkiekkomatsit... Tunnustan, heittäydyn hyvin äänekkääksi sekä sumoa että jääkiekkoa katsellessa, itsekseni ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sumo on kyllä mulle ihan vieras laji, hassua ajatella sua sumomesomassa ;-)

      Mesotaan yhdessä illalla jos se auttais Suomea!

      Poista
    2. Juu, näin tehdään :) Vaikka joudun jännityksen vuoksi vaihtamann välillä kanavaa...
      -Ja joo, sumo taitaa olla niin vieras laji Suomessa - minä koukutuin siihen jo parikymmentä vuotta sitten!!

      Poista
    3. Mä vaan pompin yläs sohvalta ja takasin tai kuljen ympyrää ;-)

      Poista
  5. Me ollaan sen verran epäurheilullisia, että seurataan vain vaalistudiota...

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana