Sivut


tiistai 20. marraskuuta 2018

Suojelusenkeli ja ...hmmm... kötöstys

Esittelen ensin teille joulumyyjäisistä mukaan lähteneen suojelusenkelin. Tällainen rouheampi on enemmän minun makuuni. Olen jo jonkin aikaa etsinyt kirpparilta itselleni enkeliä, mutta kaikki ovat olleet liian vaaleita, liian söpöjä, pikkusieviä, pyöreitä, liian jotain. Mutta tämä ei ole, tämä on juuri sellainen, kuin suojeltavakin on. Yksinkertainen.






Toiset ovat kovin taitavia näissä kädentöissä. Toisen sitten taas eivät ole, mutta innostuvat silti joka jumalan vuosi räpeltämään jotain. Joskus olen jopa tehnyt minipiparkakkutaloja, sitten piparikuusia, kun olen halunnut päästä oikein helpolla, ja tänä vuonna, kun meillä ei ole enää kotona sitä piparkakkutaikinan tekijää, päädyin rakentamaan hirsimajaa lakuista. Syytän internetin ihmemaata





Tutoriaali oli kovassa käytössä.




Mökki edestä 



ja sivusta...

Pieni pala jouti suuhunkin asti.


Millekähän sitä seuraavaksi ryhtyisi?

16 kommenttia:

  1. Enkelissä on vahva materiaali kuten ostajassakin ja muotokielessä loistaa käytännöllisyys...siipiin voi laittaa yöksi korvakorut lepäämään ;) Kysyisin hirsitalon lämmityksestä...toiko mahdollisesti tuoksua ympäristöön? Lämpenikö hirret?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hirsitalo on allergiaystävällinen ja tuoksuton vaihtoehto. Nyt kun kyseessä on "led-lämmitysmuoto", ei hirsien lämpenemisestä saati syttymistä tarvitse olla huolissaan!

      Poista
    2. Vallan hyvä...olin jo ottamassa selvää paikalliselta palokunnalta kuinka lakuhirsimökki sammutetaan jos sattuu palo. Neuvona sieltä sanottiin että nopeus on valttia ja hirret olisi ahdettava nälkäisiin suihin mahdollisimman nopeasti jotta vältytään laajemmalta tuholta.... en kyllä nyt oikein ymmärtänyt....eikös se jano yleensä noin sammuteta....hmmm ;)

      Poista
    3. No, kerrottakoon, että mahdollisen palon ennakointi ja alkusammutustyöt on jo aloitettu alimmista hirsistä. Voi tätä mun itsekuria!

      Poista
    4. Kiitos...näihin hihityksiin on kiva nukahtaa :)

      Poista
    5. Toivottavasti nukuit hyvin ;-)

      Poista
  2. Ihana hirsitalo! Tuossa yhdessä kuvassa lintukin on päässyt piipun päälle istumaan :)

    Oon aatellu kans noiden joulukorttien kans, että aina mieki vaan jotain kötöstän, vaikka niistä tulee sit - no, kötöstyskortteja. Ku mulla on semmonen päähänpinttymä, että pitää olla itsetehtyä. Nyt kyllä saatan ostaakin osan. Ei vaan synny mitään, eikä netissäkään oo uusia ideoita.

    Enkeli on hieno! Mieki vieroksun niitä höttöenkeleitä, mitä enin osa on, ja sitten yksinkertaisissa on paljon suorastaan rumia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rumia mullekin tuli kirpparilla vastaan, onneks en ostanu koska tuo on täydellinen.

      Mua huvitti kans tuo lintu ja arvelin, että sinä jos joku huomaat sen ;-)

      Joskus kötöstäminen on kivaa, mutta sitten jos ei huvita niin ei kannata eikä tarvi!

      Poista
    2. Haa, te mun ihanat tarkkasilmäiset naiset <3

      Poista
    3. ....mä vaan tuijotin tulta...onkohan mussa jotain pyromaanivikaa :/

      Poista
    4. Tuli vaan on niin vangitseva elementti!

      Poista
  3. Kiva enkeli. Tuohon voisi viritellä jotkut mini-jouluvalotkin :)

    Hirsitalo ei meillä kauan kestäisi.. sikäli piparitalo on helpompi meidän perheessä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No täytyy tunnustaa, että tuo talo ei enää seiso maton päällä ja savupiippukin on "sortunut" ts minä sorruin ... ;-)

      Minivalot - hyvä idea!

      Poista
    2. :D

      Meillä on vielä kurpitsapiirakkaa..

      Poista
    3. Se näytti niiiin hyvältä! Meidän kurpitsan sisus meni tiedät kyllä mihin...

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana