Sivut


perjantai 12. lokakuuta 2018

Olisiko tässä

mulle Oma Maja?



Hyvän kokoinen kaksio, kymmenen vuotta vanha. Hinta kohillaan, lainaa saisin. Vastike tosi maltillinen. Muuttomatka 50-100 metriä.  Aika kiva.




Keittiö ja olohuone avaraa, yhtenäistä tilaa. Aika paljon säilytystilaa ja tasoa.





Olohuone sen verran suuri, että voisin jakaa sitä hieman, tehdä itselleni nukkumapaikan.




Makuuhuone olisi kuopuksen käytössä.





Kaappeja sielläkin mukavasti.





Kylpyhuone ja sauna erikseen, iso vessa erikseen




Eteinenkin varsin avara





kas näin




Minulla on avaimet viikonlopun ajan, aion nukkua ainakin yhden yön ja testata. Ensi yön. Peti on jo pedattuna ja vein kirjan ja yövalon, wc-paperia. Sunnuntain-maanantain välisen yön voisin myös olla jos en vielä huomisaamuna ole varma.

Tuo olisi aika ihana, mutta minulla on vähän paha aavistus. Olen pitänyt ilmanvaihtoa vuorokauden kunnolla päällä kun oli tietysti, koska ei ole asukkaita, minimiasennossa ja ilma oli hapetonta. Papereissa lukee, että tuolla on koneellinen poisto, joka on ollut minulle hyvä ratkaisu. Minusta kuitenkin näyttää ja tuntuu, että kyseessä on koneellinen ilmastointi lämmön talteenotolla, joka sitten taas ei ole niin hyvä juttu.

No, testiyö sen kertoo!

24 kommenttia:

  1. Hauskaa että mietit ilmastointia.... töissä meillä juuri käytiin tiistaina läpi näitä ja etsittiin niitä röörejä joista tulee korvausilmaa. Se että on hienot poistot ym. mutta happea pitää myös tulla. Onko muuten ikkunoiden yläpuolisissa karmeissa sellaiset avattavat "listat" joista saa ulkoilmaa sisälle? Kun ei ole insinööri niin yrittää maalaisjärjellä miettiä :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, tiesit oikean termin :). Hyvä että saat koenukkua ja oleilla niin saa tuntuman. Happi ja hyvä huoneilma on kyllä kaiken a ja o.

      Poista
    2. Voi kuule, mä olen vannoutunut "rakoventtiili-ihminen" - tarkoittanet rakoventtiilejä ;-)

      Ks: http://marjaananmaja.blogspot.com/2014/01/rakas-rakoventtiili.html

      Olen tämän 10-vuotisen altistushistoriani aikana joutunut perehtymään yhteen jos toiseenkin talotekniseen juttuun.

      Poista
    3. On, ehdottomasti. Mulla täytyy astmaatikkona ja altistuneena todellakin olla happea ja raikasta ilmaa, joskus jopa lämmön kustannuksella!

      P.S. Nää vastaukset meni nyt vähän hulluun järjestykseen kun just silloin kun sä jatkoit dialogia mä korjasin omaa vastausta lisäämällä ton linkin siihen. Ehkä me kuitenkin pystytään elämään tän kanssa ;-)

      Poista
  2. Tosi mukavan näköinen ja avara asunto, mutta mulla on samat huonot kokemukset tuosta koneellisesta + lämmön talteenotosta. Toivottavasti pahat aavistukset eivät toteudu <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama mulla, mutta pakko se on vaan kokeilla kaikki!!!

      Poista
  3. Ihanan näköinen sopukka!
    Istun peukut pystyssä ja toivon, että paikka on sopiva ja oma💜💜

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Marika 💜💜

      pahat on aavistukset mutta toivotaan parasta, koska tuo on kyllä tosi kiva asunto. Siitä voisi jopa tehdä kodin!

      Poista
  4. Pidän peukkuja ja toivon, että pahat aavistukset olisi tällä kertaa "unta vain".
    On niin mukavan ja viihtyisän näköinen, siitä saisi todella mukavan kodin.
    Hyvää yötä - ja todella tarkoitan HYVÄÄ <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Pöllö,
      aina voi ja saa toivoa, kaikesta huolimatta <3

      Poista
  5. Miten yö meni? Eikö siihen ilmaan pysty mitenkään vaikuttamaan huoneistokohtaisilla ratkaisuilla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmastointia voi ite säätää, joten mä säädin sen vuorokaudeksi pohottamaan oikein kunnolla ennen kun menin tuonne. Yö meni hyvin, ja ainakaan kauhean selkeitä oireita ei tullut, on nukuttava ainakin toinenkin yö. Voi olla, että koitan ruinata koko syyslomaksi avaimet itselleni...

      Poista
    2. Kuulostaa niin lupaavalta, toivottavasti se Maja on nyt siinä! Kun se on niin valoisa ja ihanakin...

      Poista
    3. Sitä se tosiaan on, eilen aamulla vedin kaikki kaihtimetkin ylös ja tooosi valosaa oli. Tänään taas menen yöksi sinne!

      Poista
  6. Näyttää todella kotoisalta paikalta. Pidän peukut ja varpaat pystyssä ja toivon, että kaikki menisi oikein hyvin :)

    Onneksi sulla on mahdollisuus yöpyä siellä ja testailla. Oikein hyvää viikonloppua sinulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt huomaan, että sulla olisi oma pihakin. Oih miten mahtavaa :)

      Poista
    2. Ilman testiöitä mä en näin isoa päätöstä pystyis kyllä tekemäänkään. Nukuin yhden yön välissä kotona ja ensi yöksi taas menen sinne.

      Poista
    3. On siinä vähän pihaa mutta sillä ei kyllä kauheesti voi kehustkella ;-)

      Poista
  7. Näyttää ihanan valoisalta ja kivan avaralta! Voi että, mä niiiiiiiiin toivon että seuraavatkin yöt olis hyviä♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy toivo, mutta mulla ikävä kyllä on jo vähän hintsu, ettei se koneellinen ilmastointi oo oikein hyvä... Plääh!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana