Sivut


perjantai 29. maaliskuuta 2013

Oi niitä aikoja

Vaikka en edes tiennyt (ennen googlaamista) kuka on Greg Bunch, imeydyin silti kiinni Nollavaimon taannoiseen haasteeseen. Muistihan minulla kyllä pelaa. Selektiivinen sellainen.

Täytyy tähän kärkeen kyllä todeta, että ihan kaikilla ei olekaan Nollavaimon antamaa lupaa parkkeerata juuri niin kuin itse haluaa. Aion printata sen fontilla 72 ja kiinnittää kojelautaan. Siinäpä sitten ihmettelevät naapurit ja kylänmiehet, poliiseista puhumattakaan. 


1. Ensimmäinen paras kaveri ?


Ulla. Olin kaksi vuotias kun muutimme luhtitaloon jossa Ulla jo perheensä kanssa asui. Saapastelin pihalle ja ilmoitin ylpeänä että "tämä on mun talo". Ei mennyt kauaa, kun olin ihastunut Ullan veljeen ja samalla varmuudella toitotin, että menen sen kanssa naimisiin. Öö, tuota...


2. ..... elokuvakokemus ?

Kotikaupungissani oli joku happening ja koko viikon ilmaiset elokuvat. Kävin katsomassa sekä Betty Bluen että Blues Brothersin eikä elämäni ollut enää koskaan ennallaan. Joku toinen tapahtuma oli se, jossa näytettiin Pink Floydin The Wall ja perustukset järkkyivät entisestään.


3. ..... ulkomaanmatka ?


Voi ei... Tämä oli ala- ja yläasteen välisenä kesänä Ruotsiin äitini ja hänen silloisen miesystävänsä kanssa. Olin epätoivoisen rakastunut luokkakaveriini joka päätyi eri yläasteelle kuin minä. Sydämeni oli siis särkynyt. Matkalle tuli mukaan tuttavaperhe jonka poika sai myös sydämeni läpättämään. En uskaltanut vaihtaa hänen kanssaan sanaakaan koko viikon aikana mutta muistan edelleen, kuinka hän soitti pianolla Myrskyluodon Maijaa. Ja miten kuukautiseni alkoivat tuolla reissulla. Auts.


4. ..... bändikeikka /konsertti/ festarikokemus ?


Minun ensimmäisen bändikeikat olivat Yö-yhtyeen. Olin henkeen ja vereen Yö-fani, ja tämä tarkoitti silloin autuaalla 80-luvulla, että Dingo oli saatanasta. Jos joskus päädyn luokkakokoukseen, en todellakaan halua nähdä sen aikaisia Ystäväni-kirjoja...


Joskus mentiin junallakin, mutta harvoin


5. ..... ravintolailta ?


Onkohan rikos jo vanhentunut, jos tunnustan, että kuljin ystäväni henkkareilla ravintoloissa jo hyvissä ajoin ennen 18-vuotispäivääni? En juomien vaan orkesterien perässä. Olin pesunkestävä rokkimimmi.


6. ..... suudelma ? Tarkenna.


Tämä on suora lainaus aiemmasta tekstistäni: "Hmm, olen kertonut, että liftailin paljon teininä. Syynä olivat erinäiset orkesterit, mutta bändäri en koskaan ollut. Kerran kuitenkin matkasin suosikkibändin keikkabussissa ja salaa ihailemani laulaja pikku hiprakassa lähestyi minua. Olin melko otettu suudelmasta, ensimmäisestäni, ikinä, mutta bussin perälle en kuitenkaan suostunut..."


7. ..... salainen rakkaus ?


Varmaan juuri kohdassa kolme ensin mainittu tapaus. Vesa, mitä sinulle kuuluu?


8. ..... harrastus ?


Minä en oikein ole harrastajatyyppiä. Mutta liftaamista ja bändejä voi varmaan tituleerata harrastukseksikin. Se siis. Todella tervehenkinen sellainen...


9. ..... oma koti ? 10. ..... työpaikka ?


Voi, ihan oma koti on vielä hakusessa. Mutta siis silloin, kun muutin kotoa pois ylioppilaskirjoitusten jälkeen, päädyin vuokralle Itä-Pasilaan (!) ja pääsin Kontulan STS-pankkiin töihin. Huh! Tosin olin vissiin sitä ennen ollut lapsenlikkana ja siivonnut Instrumentariumia, mutta lasken silti tuon pankin ensimmäiseksi oikeaksi työksi. 


11. ..... lukemasi blogi ?


Nyt jo edesmenneen Villasukan Langanpätkiä -blogi. Lepää rauhassa. 


***

Kultainen nuoruus. Jotenkin tämä haaste huusi päästä juuri tänään esille. Se kultainen nuoruus - jääköön unholaan!

20 kommenttia:

  1. Kiitos. Täydensi mukavasti kokonaiskuvaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olepa hyvä, ilo oli mun puolellani.

      Ja täytyy vielä täälläkin todeta, että olen kyllä ikionnellinen saamastani erikoiskohtelusta. Täytyykin tänään lähteä vähän ajelulle. Ja parkkeeraamaan ;-)

      Poista
  2. Oi kiitos! Ja kiitos korkeimmille voimille zoomauksesta! Voiko päästäinen enää paremmin alkaa? <3 ! <3 !
    Nyt on hyvä ja minusta jotenkin tuntuu että tästä tulee poikkeuksellinen päivä, olet sinä jotain... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tästä tulee hyvä päivä!

      Hihii, hoksasit varmaan, että kuva on 24 vuotta vanha. (Voi kauhistus, että sitä onkin tullut ikää ,-)

      Poista
  3. Mä poimin tämän kyselyn omaan blogiini vastattavaksi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kiva, tulen sitten kurkkimaan vastaukset!

      Poista
    2. Mäkin kävin ala- ja yläasteen välisenä kesänä äitini kanssa Tukholmassa. :)

      Poista
    3. Laskeskelin noista vastauksistasi, että ollaan vissiin aika saman ikäisiä ;-)

      Poista
    4. Mä olen ensi vuonna neljä ja nolla. ;)

      Poista
    5. Oi, sinähän olet nuori vielä ;-) mä täytän jo 43!

      Poista
  4. :) Samaa aikakautta ollaan eletty, mutta vähän eri tavalla. En kyllä kaipaa takaisin varsinkaan omiin teiniaikoihini...
    Mutta olipas hankalia kysymyksiä, kun mietin, mitä itse vastaisin. Ei mulla dementiaa (muistaakseni) ole, mutta joistakin asioista on vaan niin paljon aikaa. Pitäiskös ottaa tämä mukaan... hmmm... Täytyy miettiä, jos ihan oikeasti muistaisin jotain.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta oli ainakin hauska muistella ja palauttaa mieleen. Joten nappaa ihmeessä!

      Mäkään en mistään hinnasta haluaisi olla teini enää. En, vaikka kuinka olisi silloin kauneimmillaan ;-) Se epävarmuus, angsti, - joo ei kiitos.

      Poista
    2. Minä en edes ollut kauneimmillani silloin... :P Jos jonnekin voisi tai pitäisi palata, niin vaikka sitten opiskeluaikoihin.

      Poista
    3. Mä ehkä kans valitsisin opiskeluajan jos pakko olisi palata. Mutta onneksi voi olla ja elää tässä ja nyt. Miten se Nykäsen kuolematon menikään: elämä on ihmisen parasta aikaa!?!

      Poista
    4. Kyllä siinä Matin lausahduksessa on ihan pointtinsa :) Mutta nyt on taas salaisuuksien arkkua raotettu.

      Poista
  5. Mää olen aivan vihertävä kateudesta; Marjaana ja lupa parkkeerata. Siis sun täytyy todellakin printata se lupa kojelautaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta voisi tulla vaikka filmitähti!

      Tänään huomasin, että vielä kipeämmin tarvitsisin sellaista "lupa pysähtyä rampin päähän" -kylttiä, koska olen ihan hirveän huono kiihdyttämään ja arka ajamaan liikenteen sekaan. (Sain kortin vasta pari vuotta sitten ja olen ajellut lähinnä täällä meidän pökköperällä. Niin - täällä on kyllä yleensä tilaa parkkeerata ;-)

      Poista
  6. Todella kiva on muistella ensimmäistä suudelma - ei sitä muuten ajatelee noin vaan . mutta tuli hymy huulin . Kaunis kuva sinusta noorudessa. Kauniitä Pääsiäispyhiä ! Monta päivä viellä ..jäljellä ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Nata, nuorena on kaikki nättejä ;-)

      Ihana ihana pääsiäinen, otin just päivätorkut, voin lueskella ja olla ihan rauhassa. Esikoinen on kavereiden kanssa kylällä ja kuopus isällään. Minä nautin pitkistä pyhistä.

      Nauti sinäkin!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana