Sivut


keskiviikko 27. marraskuuta 2019

Joulukuu lähestyy

Glögikausi on aivan karannut käsistä. Löysin vielä kolmannenkin uuden luomuglögin:



Onnelille terveisiä:
meillä on taas tuollainen tonttu...


Noita aiemman postauksen inkivääriä ja tyrniä olen nauttinut jo useamman pullollisen, tämä omenainkiväärikin maistuu mainiolle. Ainoa, jota en vielä ole uskaltanut ostaa, on kuusenkerkkäglögi. Ehkä sekin pitää vielä korkata. Ja kohta voi jo maistaa punaistakin glögiä, onhan ihan kohta joulukuu. Luojan kiitos...

Se, mitä ei vielä ole korkattu, on ystävän tuoma ihana valkoviini





purrfect! 

Viikonloppuna ehkä?






Kuopuksella on seuraa läksyjen luvussa. Kappaleen otsikko on Maaseudulla asuu monenlaista väkeä. Totta tosiaan asuu!

12 kommenttia:

  1. kissa opiskelee tärppänä maaseutua :)

    Minä en ole glögi-ihminen ensinkään, enkä lain ymmärrä glögihypeä. Kerran maistoin yhtä aika hyvää valkoista, mutta ei se toisella kerralla enää niin hyvää ollut :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Komppaan Marikaa. Paitsi etten ole maistanut edes sitä valkoista. :D

      Poista
    2. Kissa tekee tärppänä tosi paljon muutakin ;-)

      Poista
    3. Meitä on moneksi. Mäkään en aiempina vuosina ole oikein ollut glögi-ihminen, tai varsinkaan juonut vaaleita mutta mnyt löysin ne!

      Poista
  2. Minä pidän ihan mehuglögeistä enemmän kuin viinipohjaisista :)

    Hyvä, että on opintotsemppaaja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon nimen omaan tänä vuonna löytänyt mehuglögit ;-)

      Poista
  3. Joko kaupan sisäänostaja on luopunu sen sangrian toimittamisesta, ku oot siirtyny glögeihin?
    Mainio lukuseura :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole, joten mä koitan käyttää toista kauppaa - ja siellä on ihana alkoholittomien glögien valikoima ;-)

      Poista
  4. Ensin silmiini osui tietenkin hän, lakkeineen. Onhan työturvallisuus tontulle taattu ettei sytykkeitä lähellä?

    VastaaPoista
  5. Mä tykkään glögeistä, olen niin viluinen, että lämmin juoma tuntuu aina hyvältä idealta.

    Mitäs sun kissat tykkää tontuista? Vai harhautatko sä ne jotenkin muihin leikkeihin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullon vähän sama juttu, vilukissana arvostan lämpimiä juomia. Tee ei mulle oikein mee, joten joulun alla otan glögikaudesta kaiken irti!

      Mä poltan paljon vähemmän kynntilöitä kuin ennen, sattuneista syistä. Pari sellaista "ikkunakoristetta" mulla on, korkeella, joissa voi tuikkua polttaa, ja alkuillasta, kun veijarit on rauhallisia ja lepäilee, keittiön pöydällä valvotusti poltan toisinaan!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana