Sivut


sunnuntai 1. syyskuuta 2019

Taas ruokaisa sunnuntai

Tästä on tulossa pienimuotoinen perinne. Ruoanlaitosta sunnuntaisin. Arkiruoan tekeminen on aina yhtä tuskaa, tai teenhän minä, mutta se keksiminen... Vähän on auttanut perjantaisin tuleva kasviskassi. Koska vihaan ruokahävikkiä, niin sitä on hyvä sitten käyttää pohjana tulevan viikon aterioiden kasaamisessa. Tällä kertaa siellä oli mm. palsternakkaa ja punajuurta (tomaattien, salaatin, sipulin, valkosipulin ja porkkanoiden lisäksi). Mutta lopullisen sysäyksen ruokasunnuntaille antoi metsäreissu ja kantarellit. Nam!




Keittelin samettista palsternakkakeittoa ja paistelin sieniä sekä leivän päälle että piirakaksi. Vähän syksyinen sadonkorjuufiilishän tässä jo tuli siitä huolimatta, että viikonloppu on ollut kyllä varsin lämmin (yli 20 astetta) ja aurinkoinen.






Huomisaamuna teen pirteän punajuurimehun ja loput punajuuret paahdan uunissa fetan kanssa joku kaunis päivä. Loput palsternakat taas nakkaan varmaan tällaiseen uuniruokaan. Siinähän sitä tälle viikolle olisikin sitten apetta. Salaattia vaan seuraksi ja suuta kohti!





Lopuksi kukkia kaikille teille. Ostin nuo oikeasti itselleni viikonvaihteen piristykseksi, koska kirpputorirahat elokuulta ovat tulossa pian. 







Tulkoon tästä parempi viikko kuin edellisestä.

21 kommenttia:

  1. Olkoon viikkosi valoisa, en tarkoitaa lamppuja. Olkoon viikkosi onnekas, en tarkoita jättipottia lotos, se vain stressaisi ;) Olkoon viikkosi täynnä pieniä hetkiä, en tarkoita tylsiä vaan arvokkaita sisimmälle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiityos Onneli,
      tosin mun ongelmat ratkeaisi sillä lottopotilla - pienempikin kelpais ;-)

      Poista
  2. Iloa viikkoon!
    Ihanilta näyttävät nuo ruuat!
    Minun pitäisi kehittää jokin mukava sunnuntaitapa, etten vajoaisi johonkin alkuviikon ahistukseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Alkuviikon ahdistus on varsin tuttu täälläkin ... jaksellaan ♥

      Poista
  3. Aijai, miten hyvältä näyttää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just söin kantarellipiirasta ja maistuikin mainiolle. Ystävälle ja miehelleen vein puolilkkaan, kun en yksin jaksa montaa päivää samaa ruokaa.

      Poista
  4. Ooh, rööpetteri uunissa juuston kera <3 nam. Kasvismurkinaan sopii juusto. Anoppi lupasi käydä kesäkurpitsavarkaissa sen pihalla, ku se on reissussa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ku laittaa googleen rööpetteri, niin tulee toisena mun blogi :D se on se punajuuri. Vanhan kansan ruotsista suomentama eksoottinen kasvis.
      Suunnittelen tässä omenapannarin tekoa, kun nyt sais aikaseksi...

      Poista
    2. Okei, ihan uus "tuttavuus" mulle!

      Mä törmäsin eilen omenavohveleihin. Tai siis reseptiin.

      Poista
    3. Rööpetteri, ihan uus sana täälläkin... Hauska :-D

      Poista
  5. Hyvännäköisiä ruokia :)

    Meilläkin alkaa sato kypsyä, kesäkurpitsa alkaa tulla jo korvista.. Ihanat kukkaset <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se taitaa aika usein olla kesäkurpitsan kanssa sama ongelma: joko sitä ei ole tai sitten tulee liiankin kanssa!

      Mä rakastan kesäkurpitsa-tomaatti-mozzarellapaistosta, voisin syödä sitä joka toinen päivä ;-)

      Poista
    2. Minkäslainen sen ohje on? :D

      Poista
    3. Mä vaan ladon vuorotellen itketetyt kesäkurpitsaviipaleet, tomaattiviipaleet ja mozzarellaviipaleet vuokaan, vähän mausteita (mulla chili ja kuivattu basilika, suola tulee niistä itketetyistä kesäkurpitsoista) ja vähän juustoraastetta päälle ja uuniin.

      Helppoa ja hyvää
      - ja voi tuunata, sipuli käy hyvin, samoin feta jne

      Poista
  6. Nam, mulle tuota samettista palsternakkaa, sienet voin jättää kaikki sulle :) Aika kiva sunnuntaitapa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helpottaa hurjasti arkea - ja tulee suht halvaksikin kun tekee kerralla enemmän eikä mee hukkaan aineksia!

      Poista
  7. Hyvää päivää ystäviä, nimeni on Antonio Laura Lund-Ruotsista, olen lääkäri ammatin mukaan, 45-vuotias. Lukekaa ystävällisesti todellisen elämäni todistukseni siitä, kuinka palautin takaisin rakkauden ja luottamuksen avioliittooni, minulla on hyviä aikomuksia siitä, että nämä tiedot auttavat tätä lukevaa henkilöä parantamaan sydäntä ja palauttamaan kadonneen rakkaussuhteen 2 päivän kuluessa. Stoy voi olla samanlainen, olin naimisissa Antonio kanssa neljä vuotta, viime kuussa hän hajosi kanssani, tein kaiken saadakseni hänet rakastamaan minua, mutta kaikki mitä tein oli turhaan, halusin häntä takaisin niin paljon, koska meillä oli kaksi pientä lasta yhdessä ja rakastan häntä niin paljon, etten voi elää ilman häntä, kysyin häneltä kaiken, tein lupauksia, mutta hän kieltäytyi. Selitin ongelmani kollegalleni työssä, hän on hyvä ystäväni ja hän kehotti minua ottamaan mieluummin yhteyttä rakkauden oikeinkirjoittajaan, joka voisi auttaa minua rakkauden palauttamisessa, mutta olen sellainen henkilö, joka ei koskaan ajatellut, että rakkauden loitsun osuus oli olemassa tai voi toimia, minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla sitä, lähetin sähköpostia minulle oikeinkirjoituskanavan yhteystiedot, jotka hän antoi minulle ja harvoille kunnille, kun sain vastauksen. Dr.Oduduwa kertoi minulle, että hän voi auttaa minua palauttamaan mieheni, se oli Ei hätää siitä, että kaikki menee hyvin ennen kolme työpäivää, seurain huolellisesti kaikkia hänen ohjeita siitä, mitä minun tulee tehdä kotona keskiyön rakkausloitsun rukouksen aikana. Oduduwa käynnisti rakkauden oikeinkirjoituksen osan ilmaan ja yllättäen toisena päivänä se oli noin klo 6.00. Aviomieheni rakkauspartneri soitti minulle matkapuhelimella, olin niin yllättynyt, koska aviomieheni on kieltäytynyt soittamasta minulle tai lähettämästä minulle tekstejä viimeisen kolmen viikon ajan, yhtäkkiä hän soitti pyytääkseni anteeksi ja sanoi, että hän palaa kotiin käymään luokseni ja lapseni pian. Siitä päivästä lähtien, kun hän soitti minulle, hänellä on ollut soittoääni ja tekstiviestejä minulle joka päivä, tänään hän soitti, että vastasin puheluun ja hän sanoi taas, että hän on niin pahoillani kaikesta, mitä tapahtui, että hän halusi minun antaa anteeksi ja palata hänelle. rakkauden kumppanina, että hän rakastaa minua niin paljon. Olen niin onnellinen, ja vasta tänään aloimme elää onnellisina yhdessä perheenä. syvällinen kiitollisuuteni menee Dr.Oduduwalle hänen lahjallisista voimistaan ​​palauttaa rikkoutunut avioliitto ja palauttaa entinen rakkauskumppani 2 päivän kuluessa rakkauden oikeinkirjoitusrukoukseen, joka toimii. Suosittelen häntä vilpittömästi kaikille, jotka etsivät kiireellistä rakkauden palauttamista (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana