Sivut


torstai 29. elokuuta 2019

Pullaviineri

Jos ikinä missään törmäät sellaiseen herkkuun kuin pullaviineri, niin ÄLÄ maista. Älä. Oikeasti. Minulla ei ole makean suhteen kauhean hyvä itsekuri muutenkaan, mutta nämä ovat kyllä sille aivan mahdoton koettelemus. Paikkakunnallamme on ainakin yksi henkikö, joka leipoo pullaviinereitä. Kirpparikahvilaamme, satunnaisesti.






Ja silloin minun ei pitäisi olla siellä. Viime lauantai oli taas sellainen päivä, ja ensimmäinen asiakas (hallituksen jäsen, jolla oli sisäpiirin tietoa, että tätä herkkua on tulossa myyntiin) oli ovella jo kymmenen minuuttia ennen aukioloajan alkamista. Minä saavuin paikalle 20 minuuttia hänen jälkeensä ja sain omani. Ensimmäinen haukkaus aamukahvin kanssa ja oi voi, ah ja voih. Taivas!

Mitään näin hyvää ei oikeasti voi olla olemassa! 

Söin toisenkin. 

Ja ostin neljä kotiin. Kuopus on sitä mieltä myös, että tämä on parasta, mitä hän on koskaan maistanut. "Mikähän näiden salaisuus on?"

Voi ja sokeri. 

Slurps.


15 kommenttia:

  1. oikeastaan mikään missä on voita ja sokeria (ja ehkä vielä kermaa?) ei voi olla kovin huonoa.
    (ei ainakaan jos se on esim. Lehtorin mamman leipomaa...)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikki itseään kunnioittavat leipurit käyttävät aitoa voita ja ruoanlaitossa kermaa - niin kerta.

      ja onnellinen sinä, kun on sellainen anoppi-mamma ♥

      Poista
  2. Nimenomaa! Voi ja sokeri, slurps. Amen. Valitettavasti ;)

    VastaaPoista
  3. Kiitos vinkistä, tiedänpähän millä reseptillä yllätän joskus herra superleipurin, joka taloudessamme asuu...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen! Tai sitten nappaat joskus kirppiskahvilasta kun Jaana on leipomavuorossa (satunnaisesti, ikävä kyllä)

      Poista
  4. Juuei. Ei mulle. Oon jo pahasti pullakoukussa, niin pahasti että mietin tänään jo leipomista...

    VastaaPoista
  5. En mä kyllä tähän voi mitään kommentoida, sehän tuli kaikki, loppukaneetteineen päivineen ;)

    VastaaPoista
  6. Hehee, johonkin asioihin sitä on vaan koukussa :D

    Kauan sitten ystäväni osti 4 henkiselle perheelle perunaleivokset. Kotiin tultua hänen teki niin mieli tuota herkkua, joten hän päätti syödä omansa heti. Kun leivos oli nielaistu, hänen teki mieli lisää ja ajatteli syövänsä miehenkin kappaleen. Tämän jälkeen leivoslaatikko näytti rumalta, kun kaksi rasvalänttiä kertoi, että kaksi on syöty ja vain kaksi on jäljellä. Niinpä ystäväni päätti tuhota kaikki todistusaineistot ja söi loputkin kaksi perunaleivosta. Ja sitten olikin tosi paha olo, hih!

    Musta tuntuu, ettei sulle käynyt ihan noin.

    Hauskaa ja maukasta viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi mikä ihana tarina! Ja perunaleivokset - oi, mun suuri herkku! Milloinkahan viimeksi edes olen nähnyt sellaista?

      Neljästä tulee kyllä varmasti aika paha olo. Kahdesta pullaviineristäkin tulee. Kolmannen söin sitten kotona ruoan jälkeen, eli kolmannesta ei sitten tullutkaan kuvotus. Kummallista!

      Sinne myös mukavaa viikonvaihdetta!

      Poista
  7. Oijoi, kiitos varoituksesta. Kun jo voisilmäpullat ovat herkkujen herkkua, niin nuo varmasti vievät kielen mennessään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, voisilmäpullat ovat ihan lasten leikkiä tämän rinnalla ;-)

      Poista
  8. Hyvää päivää ystäviä, nimeni on Antonio Laura Lund-Ruotsista, olen lääkäri ammatin mukaan, 45-vuotias. Lukekaa ystävällisesti todellisen elämäni todistukseni siitä, kuinka palautin takaisin rakkauden ja luottamuksen avioliittooni, minulla on hyviä aikomuksia siitä, että nämä tiedot auttavat tätä lukevaa henkilöä parantamaan sydäntä ja palauttamaan kadonneen rakkaussuhteen 2 päivän kuluessa. Stoy voi olla samanlainen, olin naimisissa Antonio kanssa neljä vuotta, viime kuussa hän hajosi kanssani, tein kaiken saadakseni hänet rakastamaan minua, mutta kaikki mitä tein oli turhaan, halusin häntä takaisin niin paljon, koska meillä oli kaksi pientä lasta yhdessä ja rakastan häntä niin paljon, etten voi elää ilman häntä, kysyin häneltä kaiken, tein lupauksia, mutta hän kieltäytyi. Selitin ongelmani kollegalleni työssä, hän on hyvä ystäväni ja hän kehotti minua ottamaan mieluummin yhteyttä rakkauden oikeinkirjoittajaan, joka voisi auttaa minua rakkauden palauttamisessa, mutta olen sellainen henkilö, joka ei koskaan ajatellut, että rakkauden loitsun osuus oli olemassa tai voi toimia, minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla sitä, lähetin sähköpostia minulle oikeinkirjoituskanavan yhteystiedot, jotka hän antoi minulle ja harvoille kunnille, kun sain vastauksen. Dr.Oduduwa kertoi minulle, että hän voi auttaa minua palauttamaan mieheni, se oli Ei hätää siitä, että kaikki menee hyvin ennen kolme työpäivää, seurain huolellisesti kaikkia hänen ohjeita siitä, mitä minun tulee tehdä kotona keskiyön rakkausloitsun rukouksen aikana. Oduduwa käynnisti rakkauden oikeinkirjoituksen osan ilmaan ja yllättäen toisena päivänä se oli noin klo 6.00. Aviomieheni rakkauspartneri soitti minulle matkapuhelimella, olin niin yllättynyt, koska aviomieheni on kieltäytynyt soittamasta minulle tai lähettämästä minulle tekstejä viimeisen kolmen viikon ajan, yhtäkkiä hän soitti pyytääkseni anteeksi ja sanoi, että hän palaa kotiin käymään luokseni ja lapseni pian. Siitä päivästä lähtien, kun hän soitti minulle, hänellä on ollut soittoääni ja tekstiviestejä minulle joka päivä, tänään hän soitti, että vastasin puheluun ja hän sanoi taas, että hän on niin pahoillani kaikesta, mitä tapahtui, että hän halusi minun antaa anteeksi ja palata hänelle. rakkauden kumppanina, että hän rakastaa minua niin paljon. Olen niin onnellinen, ja vasta tänään aloimme elää onnellisina yhdessä perheenä. syvällinen kiitollisuuteni menee Dr.Oduduwalle hänen lahjallisista voimistaan ​​palauttaa rikkoutunut avioliitto ja palauttaa entinen rakkauskumppani 2 päivän kuluessa rakkauden oikeinkirjoitusrukoukseen, joka toimii. Suosittelen häntä vilpittömästi kaikille, jotka etsivät kiireellistä rakkauden palauttamista (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana