Sivut


sunnuntai 13. joulukuuta 2015

Erhe eli virhe

Kiva päivä eilisestä tuli vaikka ei ensin siltä tuntunutkaan. Olin joulumyyjäisissä luonto ry:mme myyntitykkinä ja katselin vierestä kun esikoisen luokka keräsi leivonnaisillaan luokkaretkirahastoon tuottoa myös. Kivasti kävi kauppa molemmissa pöydissä - ja toivottavasti toki kaikilla muillakin. Asiakkaista 90 prosenttia oli tuttuja ja myyjistä samaten, joten juttua riitti, ja sitä minun rakastamaani yhteisöllisyyttä. Saimme lisäksi nauttia peräti kahdesta tiernapoikanäytelmästä, toinen oli se, joka sai minut pankissa kyynelehtimään ja toinen melkein vielä pahempi: aivan liikuttava päiväkoti-ikäisten esitys. Huimaa, miten niin pienet olivat oppineet kaiken ulkoa ja antoivat rohkeasti tulla kovaa ja korkealta. En oikein voinut katsoa kuin toisella silmällä ohimennen koska muuten olisivat taas padot auenneet.

Iltapäivällä vapauduin velvollisuuksista kun toinen aktiivi astui remmiin, ja koska veljeni sairastui eikä päässyt reissuun, oli minulla sitten luvassa aivan rentoa olemista yksin kotosalla. Esikoinen palasi kuopuksen isältä illalla, mutta olin varmistellut asian niin, että hänellä oli oma kaksipyöräinen rautaratsunsa odottamassa ja minun ei tarvinut häntä kyytiä. Sain olla vaan ja nauttia myös pari lasia viiniä. Koin sen ansainneeni.



Kirjasta lisää täällä.


Tänään otamme varmaan edelleen hyvin rauhallisesti, lueskelemme, lepäilemme ja sitä rataa. Aloittelen tuota yllä näkyvää nuortenkirjaa, josta ystävä ainakin sanoi, että kuivin silmin sitä ei pysty lukemaan. Saa nähdä!

8 kommenttia:

  1. Jos tiernapojat saivat kyynelehtimään, niin kirja varmaan jatkaa tunnepuhdistusta silmäkanavien avaamisessa ;-)

    Ihanaa sunnuntaita ja antosia lukuhetkiä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se kirja kyllä putsasi kyynelkanavat totaalisesti, ystävä oli oikeassa. Suosittelen lämpimästi kaikille, vaikka kyse näennäisesti olikin nuorten romaanista. Se ei suinkaan ollut kepeä taikka yksioikoinen, ppäin vastoin, oikein mainio lukukokemus.

      Suloista sunnuntaita sinnekin!

      Poista
  2. Mitä parhainta sunnuntaita ja kiitos postista - mulla meni hetken aikaan ennenkuin löysin signeerauksen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta Paimen, mukava kuulla susta! Sinne myös, sitä suloista sunnuntaita<3

      Poista
  3. Oon kanssa kuullut, että itku-kirja on. Nyt on työn alla toinen kirja, jonka varausjonossa olin 44:s ja NYT se on mulla!
    Sun sunnuntai vaikuttaa suloiselta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä pitkästyn täällä kuoliaaksi, mutta ehkä se on ihan hyvä välillä ;-)

      Poista
  4. Mä tykkäsin enemmän 'Looking for Alaska'-kirjasta, joka sekin on käsittääkseni suomennettu ihan äskettäin. Hyviä ovat kaikki John Greenin kirjat, kaikki olen vetäissyt alkukielellä :) (Mies muuten seuraa Greenin veljesten vlogia Youtubessa, kuulemma ihan asiallinen.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä varasin senkin, nyt pitää kerätä lukemista joululomalle. Kiitti vinkistä!!!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana