Sivut


sunnuntai 4. lokakuuta 2015

Löytöjä ja löhöilyä

Meille tuli kesällä kuntaan pitkästä aikaa kirpputori. Sieltä voi vuokrata pöydän viikoksi tai pidemmäksikin aikaa ja ainakin aluksi kauppa kävi ihan mukavasti. Pöydätkin olivat kovasti kysyttyjä. Minä olen ottanut tavaksi käydä siellä ainakin kerran viikossa, silloin, kun myyjät ovat vaihtuneet, eli keskiviikkoisin. Välillä nappaamme putiikista mukaan myös paikallista pullaa päivällisen jälkkäriksi. Käyn minä toisinaan muulloinkin, mutta ainakin kerran viikossa. Olen tehnyt monta hyvää löytöä, mutta viime viikon parin käynnin saldo oli hykerryttävä. Monessakin mielessä. 

Olen käyttänyt samaa talvitakkia ainakin viisi vuotta ja se alkaa olla auttamattoman nyppyinen ja nuhjuinen. Vaikka talvella suurimman osan ajasta on niin pimeää taikka ainakin hämärää, ettei ruskeasta villakangastakista hirveän hyvin ole käytön jäljet kilometrin päähän paistaneetkaan, niin varsinkin kaupunkireissuilla on ollut jo pari talvea sellainen olo, että voisihan sitä siistimminkin pukeutua. No, löysin sitten mustan käyttämättömän ohuehkon toppatakin - sellaisen autoilevan naisen version - kolmella eurolla. Ajattelin, että välttäisihän se, vaikka värejä rakastan, ja voisi sen raikastaa sitten vaikka oranssilla huivilla ja kengillä. (Luojan kiitos satsasin aikoinaan kalliisiin hyviin kenkiin jotka vaan pysyvät ja paranevat kun niitä jaksaa lankata.)

Kuinkas sitten kävikään seuraavalla kirpparireissulla: yhdessä rekissä minua odotti suht samanmoinen mutta oranssi takki. Pakko oli napata sekin, kun hinta oli kohtuulliset 4€. Siihen kun lisää revontulihuivin, niin kunnon väriterapiapläjäys on valmis. Annoin Valiomyrskyn retuuttaa ja tuulettaa takkeja ja saatan niitä varmaan myös käyttää, jahka talvi tulee. Tulevalle viikolle onkin jo luvattu ainakin öiksi pakkasta. Hrrr!





Eilen osasin olla kiltisti kotosalla. Löhösin ja loikoilin. Olo alkaa olla jo ihan hyvä. 

8 kommenttia:

  1. Hyviä löytöjä todella edullisesti! Nuo kenkäsi ovat söpöt ja sopivat molempiin takkeihin oikein hyvin =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyllä ihanat, rakastan El naturalistoja. Jos olis rahaa, ostaisin kaikkia värejä ja leikkisin Imelda Marcosia ;-)

      Takeista olen onnellinen myös!

      Poista
  2. Hyvä kirpparilöytö lämmittää mieltä - ja joskus ihan fyysisestikin. Ite kolusin eilen yhen kirpparin, että olisin saanu tuulipuvun kun entinen hajoaa päälle (no muuten voi aina paikata ja kursia reikiä kokoon, mutta kun vetskarikin hajoaa, niin siinä menee mun korjausinnon rajan) mutta ei löytyny sopivaa. Yksi ihanan vihreä miesten tuulipuku olis ollu, mutta se oli liian suuri jopa mulle. Ja kaupoissa ei oo enää esillä syysvaatteita - paitsi niitä merkkivaatteita, joissa pelkkä takki maksaa kaheksankymppiä...

    Nuo sun ostokset on kyllä onnistuneita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on jostain syystä niin, että kun lähtee varta vasten etsimään, niin ei löydy, ei sitten millään. Sitten vahingossa joksus tulee tehneeksi löytöjä - niin kuin mä nyt kahteen kertaan samalla viikolla.

      Mä just kaivelin kuopuksen vähän paksumman takin varastosta ja muistelin että oliko vetskarissa häikkää. En ainakaan heti huomannut. Sellasta en kyllä rupea korjaamaan, mutta saatan viedä paikalliselle ompelijalle vaihdettavaksi jos muuten on vielä hyvä peli. On luvattu pakkasöitä joten pitää varautua vaatteilla!

      Poista
  3. Kääk! Mulla ei ole yhtään takkia, joka olisi alle 8 vuotta nuori... :( Suurin osa niistä on jo jopa kaksinumeroisesti vanhoja. :(( Toisaalta. Ihan sama. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun toinen talvitakki on ostettu Hesarin Uffilta kun esikoinen oli vauva ;-) Mut tää villakangastakki oli niin huonolaatuinen, ettei enää meinaa kehtaa pitää. Käytön jäljet näkyi liikaa.

      Poista
  4. Oi, oli kyllä tosi edukkaat ostokset :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oli! Mutta tuo orassi pitää vissiin tunkea pesukoneeseen jotta voisin sitä käyttää. Saa nähdä selviääkö se vai kuoleeko.

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana