Sivut


perjantai 9. lokakuuta 2015

Aleksis Kivi tien risteyksessä

Nappasin Konnadonnalta haasteen kun on vähän puissa edelleen tämä oma luovuus ja kekseliäisyys.


1. Jos olisi pakko muuttaa pois nykyiseltä asuinpaikkakunnaltasi, mihin muuttaisit?

Voi kauhistus. Minä en halua minnekään täältä!

 
2. Puuhailetko mieluummin yksin vai porukalla?

Kyllä minä olen sellainen puolierakko introvertti, mutta toki kaipaan aika ajoin seuraakin. Isoissa porukoissa en viihdy, silloin jännitän ihmisiä.


3. Onnistunein lomareissusi?

Hmm, niitä on monta. Toivottavasti tuleva Kreikan reissumme (ensi kesänä).


4. Pelkäätkö käärmeitä?

Pelkään. Tiedän erään, joka uskaltaa sellaisen lapiolla pihaltaan ruopaista ja jo pelkkä ajatus saa kylmät väreet kulkemaan selkäpiitäni pitkin. Hyrrr...


5. Uskotko ufoihin?

En. Minussa on hörhöpuoleni, mutta tässä kulkee raja.


6. Suosikkikirjailijasi?

Todella vaikea valita yhtä suosikkia. Viime aikoina olen jäänyt pahiten koukkuun Verdonin dekkareihin ja Moriartyn kirjoihin.

Kysymys onkin aivan oiva näin Aleksis Kiven päivän aattona. Olenko kertonut, että kun olin teini-ikäinen ja kuljimme ystäväni kanssa samaa matkaa lukioon, treffasimme aina Aleksis Kiven luona? Risteyksessä jossa tapasimme oli punainen kivenlohkare jonka nimesimme Aleksikseksi. (Aleksikseksi?!?)

Kuka lie suu auki selostaa kirjoista?


7. Mieluisin saavutuksesi käsityöalalla?

No näillä ei juuri pääse kehuskelemaan. Paimenta (oi, ikävä iski taas) nauratti taannoin ihan hulluna pesukoneessa kutistamani villatakki. Muitakin surkuhupaisia kötöstyksiä on. Viimeisimmästä tuli kotona yöpaidan päällä lämmikkeenä pidettävä retale. Kun ei istu niin ei istu. En osta lankaa enää, en. 


8. Osaatko soittaa jotain instrumenttia?

Minä?
Pienenä olin haka nokkahuilussa ja saan varmasti universumin koston niskaani kun kuopuksella alkaa syysloman jälkeen musiikkitunnilla nokkahuiluharjoitukset. Soitin minä sähköurkujakin lapsena vähän mutta ei, en minä soita. Minä tanssin!


9. Suosikki ostospaikkasi puutarha-asioissa?

Hmm, minun puutarhaostokseni ovat niin vaatimattomia, että ne hoituvat ihan paikkakunnallemme keväisin kerran viikossa parkkeeraamasta kiertävästä kesäkukkamyynnistä. Amppelikukka paleltui juuri, joten etuovella vaihtui kynttilälyhytaikaan. 


10. Osallistutko Avoimiin puutarhoihin?

Tavallaan. Meidän paikkakunnalla kokeiltiin viime vuonna sellaista omaa erilaista versiota ja olin siellä töissä. Niin mainio kierros oli ja palaute oli positiivista, joten jatkamme harjoituksia ensi kesänä myös. 


11. Suosikkiohjelmasi telkkarissa?

Tällä hetkellä Vain elämää. Vuoden vaihteen jälkeen Voice of Finland. Mukavaa perjantai-illan viihdettä.

Tänään lupasin syysloman alun kunniaksi kuopuksen katsoa Antti Tuiskun päivän kanssani. Minä pidän nyt neljä päivää lomaa ja tiistain ja keskiviikon työskentelen. Sitten on taas neljän päivän vapaa. Ihanaa!

10 kommenttia:

  1. Mukavia vastauksia olit kirjoitellut. Myös meidän perhe tykkää Vain elämää -sarjasta. Ensin ajattelimme, että ehkä tämä kausi ei iske, mutta iskee se kuitenkin. Oikein hyviä lomapäiviä! Minä säästelen näitä syyslomapäiviä tuonne joulun välipäiviin, jos pääsemme silloin purkamaan esikoisen Kajaanin kotia ja tuomaan kaverin etelään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla jäi lomapäiviä vielä sinnekin ;-) mutta sun suunnitelma kuulostaa hyvältä. Eipä aikaakaan kun oikeasti se joulu jo ovella kolkuttaa!

      Me odotetaan kuopuksen kanssa jo Antin päivää. MÄkin aattelin, että kun nää artistit nyt ei niin ihmeellisiä ole, ettei iskisi, mutta jotenkin se aina kuitenkin vie mukanaan.

      Hauskaa viikonvaihdetta!

      Poista
  2. Kiva lukea sun vastauksia:) Sama suosikkiohjelma täälläkin, ja tänään vielä Antti Tuiskun päivä, nam!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me odotetaan kans kieli pitkällä Anttia!

      Mukavaa viikonvaihdetta sulle jahka työt päättyy!

      Poista
  3. Taidanpa illempana täytellä minäkin tuon kyselyn :)

    Aleksis Kivi aiheutti lievää hihitystä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos nappaat!

      Itse asiassa kun tarkemmin asiaa illalla mietin, saattoi se olla myös Aleksis Kives. Hmmm...

      Poista
    2. Eräs neuleryhmän kirjastonhoitajista (englantilainen) käyttää aina testikäyttäjänä Test Icles-nimistä herrahenkilöä ;)

      Poista
    3. No totta kai - hihii!!

      Kuulostaa siltä, että Bart Simpson voisi soittaa Moen kapakkaan ja kysyä samaa tyyppiä!

      Poista
  4. Kiitos kirjavinkista , olen nyt kirjastoon menossa ja vaikka luen ensimmäiseksi Numeropeli kirjan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Numeropeli olikin eka noista - saa nähdä tykkäätkö. Mä jäin ihan koukkuun!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana