Sivut


perjantai 6. heinäkuuta 2012

Luomua omahyväisille

Voi löysinpäs minä taas artikkelin: Luomuruoka tekee omahyväiseksi. Ihan mahtavaa... Tutkimuksen - jonka otos on sivumennen sanoen suunnattomat 60 ja nämä on vielä jaoteltu kolmeen ryhmään - tulokset osoittavat, että luomuruokakuvia (?!?) katselleet olivat kitsaimpia auttamaan lähimmäisiään, kun taas leivoksia nähneet olivat auliimpia. Oh my. "Luomuruokaryhmän osanottajat myös tuomitsivat moraaliset rikkomukset muita ankarammin." Eikö tämä ole tavallaan loogistakin? En väitä, että se olis totta tai oikein, mutta  loogista. Jos pitää yllä korkeaa moraalia, voi olettaa sitä muiltakin, vai kuinka?

Tutkija Kendall Eskinen mukaan "tulokset vaikuttavat järjenvastaisilta, sillä luomuruoan ostaminen yhdistetään usein korkeaan moraaliin. Hän kuitenkin selittää ilmiötä sillä, että jos ihmiset voivat taputtaa itseään selkään hyvistä moraalisista teoista, se antaa heille moraalisen "luvan" höllätä eettisiä periaatteitaan muissa asioissa."

En taida jaksaa provosoitua tästä "tutkimuksesta" kovin paljoa tämän enempää, heitänpähän vaan vielä, että jospa luomuruoka maksaa niin paljon ettei jää enää rahaa hyväntekeväisyyteen - hehheh!



Mutta se minua tietysti mietityttää, että muutunkohan MINÄ pikkuhiljaa omahyväiseksi? Pidänhän minä jo blogia joka käsittelee MINUN asioitani. Apua.

Silläkin uhalla tein tässä viikolla matkan markettiin ja koitin muiden tavanomaisten ostosteni lisäksi löytää halloumia ja fetaa luomuna. Sain vihiä, että Fontana-merkillä sellaisia jo olisi ja jostain päin Suomea saatavanakin. Fetaa en löytänyt, mutta halloumia kyllä. Ja esikoiselle toin tuliaisiksi hapankaalia. Poika on ollut pienestä pitäen hulluna hapankaaliin;-)

Toivottelen mukavaa viikonloppua, minulla se on osittain työntäyteinen, mutta vapaatakin on ja aion ottaa. Nautitaan!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Marjaana