Sivut


sunnuntai 11. elokuuta 2019

Leppoisa viikonloppu

Ensi töikseni perjantaina hain kasviskassin ja sen mukana tilaamani kukkakimpun - on aikalailla minun väriseni!





Kassin antimista on ollut kiva värkätä ruokia mutta totta kai myös salaatteja:





Tuo lautasella lojuva ruskea "iljetys" on tahinilla päällystetty ruis-seesamnäkkäri. Olen koittanut pikku hiljaa lisätä proteiineja ruokavaliooni, kasvissyöjänä kun niitä tulee välillä vähän hintsusti. Muitakin muutoksia on suunnitteilla, vaaka näyttää sellaisia lukemia että jotain on tehtävä...

Ilta meni ihan kotosalla lojuessa. Lauantaina aktivoiduimme sen verran, että kävimme tutustumassa pariin hurmaavaan aasiotukseen. Paikassa oli myös hevonen, lammas, kirpputori ja kahvio sekä paljon tuttuja. Aikaa kului tovi jos toinenkin, ja ilma oli oivallinen.






Iltasella paistoin piiitkästä aika vohveleita (löysimme omasta kirpparikahvilasta vohveliraudan vitosella) ja olipas maukasta. Minä söin omani suolaisella täytteellä (kermaviili, feta, tonnikala ja mausteet) ja kuopus makealla (hillo ja kerma). Täytyypä tehdä toistekin!

Tänään onkin sitten sadepäivä ja se menee varmaan ihan lueskellessa. Illalla saunotaan ja orientoidutaan taas arkeen. 

Saitkos sinä ladattua akkuja viikonvaihteessa?

10 kommenttia:

  1. Kimppu on ihana <3 Mulla akkujen lataus oli eilen marjapuskissa istumista, oli pakko tyhjentää pakkaseen kun tälle päivälle luvattiin kovaa sadetta ja ukkostakin...no kyllä siellä sataakin. Mä olen ihan koukussa hummukseen, ite väsättyyn. Siinä on protskuja, oletkos kokeillu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä tein mutta se jotenkin aina jää jääkaapin perukoille pilaantumaan... ikävä kyllä. Koitan it vastaavasti lisätä vaikka sosekeittoihin linssejä ja kikherneitä.

      Kimppu ilahduttaa hurjasti - ja samoin vitamiinirikkaat marjat talvella. Hyvä sä!

      Poista
  2. Tollasia kukkia aina unelmoin kerääväni omalta pihalta, mutta eihän mulla mitkään ikinä kasva eikä kuki, saati niin paljon että raaskis kimpuksi kerätä.
    Aasit on kyllä hurmaavia, ja vohvelit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aasit on ihania mustakin!

      Oishan se ihana jos tuollaisia kimppuja saisi omalta pihalta mutta pitää kyllä olla ihan superpuutarhuri että siihen pystyy. Niin kuin tuo meidän vihanneskauppias!

      Poista
  3. Aaseja mekin käytiin katsomassa ja kirpparilta löytyi mm. rattikelkka....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä huomasin sun postauksesta, että kävitte, mutta ei vissiin oltu yhtä aikaa?

      Poista
    2. Ei taidettu olla, me oltiin paikalla yhdentoista jälkeen.

      Poista
    3. No niin, ja meillä kuopus vasta haräili silloin.. oli rauhallinen aamu ja päästiin paikalle varmaan vasta yhden aikoihin tai jotain!

      Poista
  4. Kaunis kimppu, kuin aurinko! Auringonkukassa on kyllä sitä jotain..
    Aasit on suloisia, ja kirppikset niin kovoja. Vohvelit...oih..perä leviää jo pelkästä ajatuksesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä koitan olla hillitty mun uuden vohvelipannun kanssa ;-)

      Kirppikseltä löytyi tänään ihana villahame talveksi (se on tuulettumassa, toivottavasti pystyn sitä pitämään, mutta oli vaan 2€ eli jos ei tule kalua niin ei oo kauhee menetys) ja sen kanssa käyttämättömät trikoot ja joustavat housut.

      Eli jos se perä leviää tai ei pienenekään, niin on kuitenkin vaatteita!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana