Sivut


sunnuntai 27. tammikuuta 2019

Oodi ystäville

Minulla on ihania ystäviä. Ja ihanat pojat. Tuli taas huomattua se tänä viikonloppuna ja loppuviikosta. Järvenpäähän muuttanut ystävä oli tulossa tänne hautajaisiin lauantaiksi ja kysyi josko käväisisin pe-la hänen luonaan ja pääsisin sitten kyydillä paluumatkan. OnniBussi ei paljoa maksa ja olin jotenkin maisemanvaihdoksen tarpeessa joten tartuin heti tarjoukseen, vaikka se vähän säätämistä vaatikin. 

Menimme torstaina jo iltajunalla lähikaupunkiin esikoisen luokse yöksi, ja jatkoimme sieltä kuopuksen kanssa eri suuntiin - hän isälleen ja minä kohti Viikkiä. Tai näin siis piti olla, hänen junansa oli lähdössä 4 minuuttia minun bussiani ennen. Loppujen lopuksi kuitenkin kävi niin, että hyppäsin kirjastokollegegoiden kanssa tilausajobussiin, kun siinä oli tilaa ja tunnelmaa. Ja opastettu kierros Oodissa. Koulutushakemuksen kanssa oli vähän probleemaa ex tempore idean takia, mutta sekin ratkesi parhain päin jo lähtöä edeltävän illan aikana, joten ei kun menoksi.

Esikoinen hoiteli veljensä junaan koska minun kyytini lähtikin sitten jo aikaisemmin. Ihana isoveli. Oli hienoa nähdä entisiä kollegoita ja etenkin Oodi. Opastetusti. Oli se upea, kerta kaikkiaan. Kirjataivas eritoten. Sitten maalainen hyppäsi paikallisjunaan vain huomatakseen, että niissä ei enää myydä lippuja lainkaan. Eikä minun Dorollani sellaista osteta netistäkään. Pasilassa hyppäsin seuraavaan vaunuun vielä siinä luulossa, että jossain olisi mahdollisuus ostaa se lippu. Tikkurilassa hyppäsin kokonaan pois kyydistä ja ostin sitten sieltä asemalta lipun ja jatkoin matkaani seuraavalla junalla. 

Päästäkseni ystävän hoiviin. Teimme hyvää ruokaa, söimme, joimme, nauroimme, paransimme maailmaa vielä seuraavana aamunakin autossa matkalla kotiin. Toisen ystävän kanssa kävimme tänään Essokahveilla, aurinko paistoi ja elämä hymyili. Ystävät ovat ihania!


Sain molemmmilta kortit. Ihania ovat!


Ja hampsterikin oli ihana, pärjäsi hyvin "yksin kotona". Tai pupujen kanssa. Nekin on ihanat. Täyttävät huomenna kuusi vuotta. Pitää ostaa siementangot juhlapäivän kunniaksi.

20 kommenttia:

  1. Oi, pääsit katsomaan Oodin! Eikö ole ihana, se kirjataivas? Sulle ei ehkä tullut samaa tunnetta kuin mulle "mihin tänne voi piiloutua", mutta muuten; jotain siinä on :) Tuntuu vieläkin vatsanpohjassa...

    Otin muuten kirjastokortinkin ;)

    Viikonloppusi kuulosti ihanalta, seikkailulta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli, ja nyt olen rauhoittunut kotiin, kun tulin jo eilen. Ja huominenkin on vielä vapaa!

      Mutta se Oodi, oli oikeasti melkoinen elämys, ja ammatilliselta kannalta myös. Pääsimme myös kellarin logistiikkakeskukseen ja tapasin robotin!!!

      Poista
    2. OOOh mitä se robo teki?? Pelottavaa.

      Poista
    3. Se oli ihan hissukseen just silloin, mutta se osaa kuulemma viedä niitä laatikoita hissillä kirjataivaaseen ja vielä oikean hyllyn kohdallekin. Ihminen vielä laittaa hyllyyn ja oikealle kohdalle sinne, kuitenkin.

      Poista
  2. Ystävät on elämän suola. Niin klisee ja niin totta!
    Kivaa, sä pääsit retkelle, pois arkiympyröistä, näit Oodin ja robon sekä kaverit. Huippua! Jos oot niinkuin mä, niin olotila on nyt ihan puhki, mutta mieli niin virkeä ja pirteä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kuin sä, mutta onneksi on huominen vielä vapaa .Oli pakko ottaa kun viime viikolla oli pitkä kokous paikassa jossa saan oireita, ja kaksi yötä kotoa poissa...

      Mutta kyllä se virkistää, ja olen oikeasti onnellinen, että menin kuin meninkin sitten kuitenkin Oodiin vaikka OnniBussin lippu jäikin käyttämättä.

      Poista
  3. Mä olen vähän säästellyt tota Oodia vaikka samassa kaupungissa on ja ohi köpötellyt useasti. Mutta että ihan robotti...eppaa! ;) No ihanaa että sulla on ollut voimaannuttavat päivät, niitähän olit vailla <3 Tänään oli aivan upea sää... tein itsekkin retken josta postaan piahkoin... hahhahaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tuun kurkkiin!

      Ja olin kyllä voimaannuttavien ystävähetkien tarpeessa, eikä tuo ylläriOodikaan yhtään pahaa tehnyt, päin vastoin.

      P.S. Se robo oli söpö. Harmi, että sen syliin ei saanut istua eikä hissiin mennä sen kans ;-)

      Poista
    2. Mitähän kummaa olisit robon kanssa saanut aikaiseksi hississä? Ihmettelenpä vaan ;) oikosulku koko Oodiin vai jotain rajumpaa!!

      Poista
    3. Mä luulen, että me oltais saatu oikosulku aikaiseksi - vähintään ;-)

      Poista
    4. Oli sitten vallan hyvä kielto :) Oletkos ajatellut omaan kirjastoon pyytää roboa?

      Poista
    5. Mä ehkä tilaan Ihan Ikioman Robon, jos budjetti vaan antaa myöten ;-)

      Poista
  4. No se on ihan ääliömäistä, että junista ei saa lippuja! Paitsi meidän junasta.
    Onnea hyvistä ystävistä ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on, ja multa oli tää uudistus mennyt ihan ohi. Aiemmin oli vaunuja joissa ei ollu lipunmyyntiä, siks mäkin säntäilin Pasilassa vaunusta toiseen...

      Oisin mä vissiin älypuhelimella voinut lipun ostaa mutta kun en omista. Vähän vaikeaksi meni, mietin vanhoja ihmisiä jotka ei tunne Helsinkiä eikä oo niin nopsajalkaisia tai tottuneita asemien automaatteihinkaan. Ei käy kateeks!

      Poista
  5. Kiva, että pääsit reissuun (vaikka olisi ollut toki mukava nähdä). Itse ne ole vielä ehtinyt Oodin palautusautomaattia syvemmälle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä pääsin sinne palautusautomaatin allekin (kuiluun) ;-)

      Mulla oli sikatiukka aikataulu (lähdettiin pe-aamuna, lounas ja opastetu kierros, sitten heti ystävän luo ja puoli kasilta la lähtö takaisin) mutta ens kerralla sitten!

      Poista
    2. No, mä olen vuosia kontannut yhden automaatin alla, että sikäli.

      Kiva, et oli hauska visiitti :)

      Poista
  6. Sinullahan oli ihana viikonloppu ja ehdit piipahtaa siinä minunkin lähiasemallani jossa aina aamulla jään junasta ja illalla taas nousen junaan eli Tikkurilassa. Työpaikkani on ihan lyhyen kävelymatkan päässä ja poikani muutti myös siihen lähelle. Olen kotona parantelemassa flunssaani ja siksi pääsin kirjoittamaankin. Vielä tämä vuosi menee Vantaalla, katsotaan mitä seuraava tuo tullessaan. Kävin päivittämässä myös oman blogini, joten voit käydä katsomassa miten raskas syksyni oli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpas kujraa, että sulla on ollut raskasta, mutta ihana että piipahdit <3

      Tulen kurkkimaan!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana