Sivut


lauantai 19. marraskuuta 2016

Aina mun pitää

Hitsi, meinasi tulla arki- kotityö- ja perheahdistus.

Laita ruokaa. Laita toista ruokaa. Väistele tiskejä altaassa, kun teini ei ole tehnyt omia hommiaan. Kinastele sen kanssa. Tee varasuunnitelma, kun kuopuksen ruoassa on outo sivumaku. Sumpli aikatauluja. Yritä saada kaikki yhtä aikaa saunaan. Huolehdi siitä ja tästä ja tuosta, plääääh!





Onneksi oli mukava hetki ystävän kanssa kaupungilla sillä aikaa, kun kuopus oli kaverillaan (vaikka meinasikin tulla raha-ahdistus). Onneksi on ystäviä, vielä huominen vapaa ja silloin luvassa pelkkää loikoilua. 

Niin, ja tietty vähän kotitöitä. Huokaus. 

Siivoamaan en rupea, en, en, en, en, vaikka imuri odottaakin eteisessä. Riittää kun saamme esikoisen kanssa yhdessä pizzan tehtyä. Ja aikataulutettua niin, että kaikilla on nälkä. Äääääääää!

4 kommenttia:

  1. Tuota lukiessa mun ajatuskulku meni jotenkin niin, että onpa tuttua. Sit aattelin, että mulla sentään on toinen aikuinen tässä, jakamassa... sit huokasin, että ennemminki se kyllä on kolmas lapsi useimmiten (viimeks tänään pyysin sitä tyhjentään tiskikoneen, ja muistutinkin sitä kertaalleen ennenku tyhjensi...) mutta onhan se sentään edes joku, jota huonolla hetkellä voi syyttää kaikesta :)

    Jaa niin, onhan sullaki siellä nyt virallisesti toinenkin aikuinen... sit ku se menee töihin ja jos asuu vielä kotona, sen tulot vaikuttanee asumis- ym.tukiin? Vaikuttaakohan kesätyöt, vai vaan vakituinen työ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä selvitin tän jo ennen kun se täytti 18, olin yhteydessä Kelaan. Niillä on tuloraja ja meillä se ei täyty - tosin nythän sillä ei ole tuloja opintuen lisäksi lainkaan, kun jätti nuorisovaltuuston hommat nuoremmille. Kesätyö, jos se on kunnan, ei vaikuta, koska palkka on niin pieni. Tosin ei tuo varmaan ens kesänä sitä edes saa, tokko edes hakee?

      Sä tavoitit mun fiiliksen... joskus sitä toivois, että olis se toinen aikuinen jakamassa tässä, mutta sitten toisaalta, jos se ei tee omaa osuuttaan, olis se mulle varmaan isompi rasite kuin tehdä kaikki ite. Sen verran feministi oon ;-)

      Poista
  2. Just noin. Mä olen vaan niin nössö, että mutisen ja teen toistenkin hommia, mutta sehän on mun ongelma, heh heh. Ihmettelen itsekin miten meillä täällä on nälkä aina eri aikaan, vaikka ruoka on samaan aikaan?!?

    Anna imurin lepäillä, se jaksaa odottaa. Maukasta pizzahetkeä teille <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiits Birgitta, kyllä tuo imuri joutaa tuossa lepäillä, mä itekin otin päivätorkut. Heräilin juomaan esikoisen keittämää "aamukahvia". Ei ihme, jos näillä on nälkä eri aikaan kun rytmikin on niin erilainen.

      Mutta koitetaan kestää, äidin osa on joskus tällainen ;-)

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana