Sivut


tiistai 26. tammikuuta 2016

Ystäväkirja

Nappasin anneaulikilta haasteen. Kaikki muistavat varmaan ne kouluaikoina kiertäneet ystäväkirjat, joissa "Eniten vihaan ... " -kohtaan ainoa oikea vastaus oli "Timoa" tai jota kuta muuta luokan poikaa. Tai käärmeitä, mutta se on melkein sama juttu. Tämä on nettiaikaan viilattu versio ystäväkirjoista ja en vissiin ole vastannut ainakaan kovin montaa kertaa. Säännötkin on, ne löytyvät tuolta anneaulikin blogin puolelta linkin takaa. Olen laiska enkä kopioi niitä, saati että haastaisin ketään tai keksisin uusia kysymyksiä. Kunhan vastailen.



Ystäväkirjaan
liitettiin oma kuva
- edelleen kaipaan kesää!



1. Kuka olisit, jos olisit joku muu kuin sinä ja miksi?

Olen kyllä varsin tyytyväinen omissa nahoissani, joten en oikein tiedä. Jos on pakko keksiä jotain, niin ehkä joku historian merkkinainen, sellainen kapinallinen, edellä aikaansa oleva ärsyttävä feministi.


2. Missä asuisit, jos kaikki olisi mahdollista?

Asuisin täällä samalla pienellä paikkakunnalla omassa pienessä hirsitalossani. Muokkaisin tästä ympärivuotiseen asumiseen itselleni kodin, jossa kaikki vedelliset aktiviteetit tehtäisiin erillisosassa. Sitten voisin asustella kernaasti osan vuodesta myös jossain lämpimässä merellisessä ilmastossa. Ah!


3. Mitä väriä inhoat ja miksi?

En varsinaisesti inhoa mitään väriä, mutta vaaleanpunaista vieroksun. Se sopii harvalle suomalaiselle ja jotenkin liitän sen aina tyttölapsiin.


4. Onko sinulla lempinimeä ja mistä se juontaa?

Ei mitään mitä enää kovin käytettäisiin. Lapsuuden perheeni kutsuu minua lempinimellä joka juontaa juurensa Tintti-sarjakuvista. Minulla on voimakas pyörre tukassa otsalla ja näytin kuulemma pienenä kovasti Tintiltä.


5. Mitä tv-sarjaa seuraat?

Australian MasterChefiä. Minusta on ihanaa, kun siinä ei kiusata ja mollata kilpailijoita vaan kannustetaan ja henki on hyvä. Voice of Finlandia tulee myös katsottua.


6. Mikä väri on hallitseva vaatteissasi?

Kolme väriä: oranssi, punainen ja violetti. Usein yhdistettynä mustaan. Todisteena kuva vaatekaapistani.





7. Mitä haluaisit harrastaa, jos ei olisi rahasta kiinni?

Jaa-a, kävisin mielelläni monillakin kansalaisopiston kursseilla, mutta se on enemmän kiinni ajankäytöstä ja sisäilmasta kuin rahasta. Jos minulla olisi se oma talo, haluaisin osata harrastaa puutarhanhoitoa ja hyötykasvien kasvatusta.


8. Minkä taidon haluaisit oppia?

Haluaisin oppia ompelemaan. Ehkä joskus eläkkeellä sitten?


9. Lomaillessa rantakohde vai kaupunki?

Rantakohde. Olen laiska valas!


10. Oletko aamu- vai iltavirkku?

Tämä on hankala. Olin ennen ihan selkeä iltavirkku, mutta lapset karsivat tämän piirteen minusta hyvin onnistuneesti. Nykyään en jaksa valvoa ja herään siistä syystä suht aikaisin. Mutta edelleen nautin siitä kun toisinaan olen pitkään jalkeilla ja sitten vastaavasti onnistun nukkumaan myöhään - eli ehkä iltavirkku, kuitenkin, pohjimmiltani.




Ajatelkaa, kohta on jo helmikuu!

14 kommenttia:

  1. Totta, helmikuu häämöttää. Ja maaliskuu on jo kevättä! Jaksaa, jaksaa....
    Vastaukset on niin sinämäisiä ja vaan kaks kohtaa poikkeaa mun aatoksista. Värit ja mitä haluaisin oppia.
    Ulkoa kuuluu lits läts....
    Kuva on kiva, tykkään!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No meilläkin kuului tänään, satoi vettä lits läts...

      Kyl me jaksetaan, nyt on jo valoisampaakin!

      Poista
  2. Niin nopeasti se vuosi on taas lähtenyt käyntiin ja kaikkea on jo tapahtunut.
    Ompeleminen on helppoa. Osta valmiit kaavat ja yksivärinen kangas ensimmäiselle kerralle, niin siitä se lähtee. Kaavoissakin on sellaisia helppo-versioita ettei tule kuin muutama sauma.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä jotenkin en vaan osaa tai uskalla. Joskus opettelen, mutta kirppisvaatteilla. Kiitos kannustuksesta ja vinkeistä!

      Poista
  3. Nii-in, ensin on laskiainen, sitten on ystävänpäivä, sitten karkauspäivä - onhan sulhasmies katsottu kosintaa varten? Sitten onkin jo maaliskuu!
    Ja kuten HelmiNainen sanoi, maaliskuu on jo kevättä.
    AM sai just odotetun puolivuotiskutsun sairaalaan huhtikuulle ja se jos mikä on kevättä! Näin se talvi kului, suit sait :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en IKINÄ enää kosi. Kattokaa nyt miten tässäkin kävi - mä nimittäin 12 v sitten kosin kuopuksen (tulevaa) isää...

      Mut joo, oikeesti on jo valoisampaa ja kohta on kevät, on se!!!

      Poista
  4. 5. kohdasta samaa miletä, paljon parempi kuin jenkkiläisten vastaava jossa taas ruoka on sivuseikka ja toisten dissaaminen/pudottaminen kilpailusta on se mihin keskitytään.

    Oli muuten piristävä postaus ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos piristi!

      Mä en pysty kattomaan jenkkiversiota just noista mainitsemistasi syistä.

      Poista
    2. Mun mielestä se jenkkiversio pitäisi kieltää eikä kanadalaisversiokaan paljon jälkeen jää tästä jenkkiläisestä. Samaa dissaamista ja juonittelua.

      Poista
    3. Mä en kestä sellasta ollenkaan. Luotan lastenkasvatuksessa (ja ylipäätään ihmisten kanssa kanssakäymisessä) porkkanaan pikemminkin kuin keppiin. Ja positiiviseen palautteeseen negatiivisen sijaan.

      Poista
  5. Saatan napata tän sulta jossain vaiheessa, katsellaan.

    Ompelemaan oppii ompelemalla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä vaan!

      Niin mä aattelinkin, ehkä sitten eläkkeellä kirpparivaatteilla opettelisin?

      Poista
    2. Mulla ei oo tilaa, aikaa eikä rahaa ;-)

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana