Sivut


keskiviikko 29. huhtikuuta 2015

Päivä sekalaisina kuvina

Olipas päivä eilen. Monivivahteinen.

Aamulla minua katsoi peilistä Axel Smith, koska olin edellisillan saunan jälkeen liian väsynyt jaksaakseni valvoa siihen saakka, että hiukset olisivat ehtineet kuivua. Oli muuten hommaa saada itseni sen näköiseksi, että kehtasin lähteä töihin ja koulutukseen. Kuopus oli sen verran kunnossa, että pääsi kouluun. Sumplimme kuitenkin niin, että oli siellä vain kolme tuntia ja ruokailun, ja sitten nappasin hänet mukaani. Vein pojan äidilleni siksi aikaa kun opiskelin e-kirja-asioita ja kävin vappuostoksilla. Näin kuopuksen ei tarvinut toipilaana mennä liikuntatunnille eikä iltapäiväkerhoon.





Paluumatkalla löysin lähteeltä  leskenlehtiä ja olin innoissani kuin pikkutyttö. Pitihän niitä poimia kotiin piristykseksi. 





Kotosalla vietimme liki koko illan pelaamalla alehyllystä löytämääni uutta peliä. Kuopuksella on taas joku lautapelikausi ja olemmekin kaivaneet ja kokeilleet koko arsenaalin läpi viikonlopun ja sairaspäivien aikana. Tuo oli hupsu löytö, jossa piti taikasauvalla pamauttelemalla "muuttaa sammakoita pupuiksi". Ihan hillittömän hauskaa, ainakin aluksi. Esikoinen, joka liittyi seuraamme yhden pelin ajaksi, totesi kuivakkaasti, että "mä en voi uskoa että mä teen jotain tällaista". 




Kerkesin minä suunnitella vapputarjoilutkin aaton sembaloihin kaupunkiostosteni pohjalta. Iltapäivällä on käytävä viimeiset ostamassa, koska torstaina en kyllä taatusti töiden jälkeen halua käydä enää missään. Suoraan kotiin vaan viimeistelemään salaatteja ja vahtimaan esikoisen munkinpaistoa. Kutsutkin lähetin tekstareina ja muutama tärppikin jo tuli. Hyvä vappu tulossa!






Toivottavasti tänään on ihan normaali työpäivä omalla kustannuspaikalla. Olisin sellaisen tarpeessa. Pitkästä aikaa!





Illalla oli mieletön ilta-aurinko, ja jo ihan parhaan teränsä menettäneet ruusut liekehtivät upeasti ilonani.

8 kommenttia:

  1. Ihana esikoinen <3
    Tosiaan niin, huomennahan se vappuaattokin jo olis. Voi hyvänen aika, miten aika rientää. Luulin, että siihen on vaikka kuinka paljon vielä aikaa.

    Hieno tukka :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, peli oli enemmän kuopuksen makuun ;-)

      Tukka ei onneksi enää ihan tuolta näyttänyt, kun poistuin kotoa...

      Mä en käsitä, että kohta, ihan kohta on toukokuu!

      Poista
  2. Ihan kun mä, joka aamu. Joskus tuppaa ihan naurattamaan. Ei muuta kun pää vesihanan alle vaan, joka aamu!
    Mä ihan kuulen esikoisen kuivakkaan äänen, kuulostaa kovasti tutulta tyypiltä!
    Vappu kuulostaa mukavalta. Viettäkää mukavia hetkiä ja herkutelkaa. Täällä päivät menee mikä vappu?- tyyliin. Aattona iltavuoro ja -päivänä aikaiseen aamuun...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sullon töitä, mutta saatpa sitten pyhäkorvauksia ;-)

      Me herkutellaan ja näyttäis ihan mukava porukka meillä pyörähtävän. Rakas ystävä sitten vielä jää kun lapset on lähteneet ja kuopus pistetty pehkuihin. Poksautetaan kuohuvaa ja nautitaan.

      Mä aattelin sua kun latasin ton kuvan, sulla on tainnut olla joku vastaava joskus blogissasi!

      Poista
  3. Ideoin linnunpelätintä, yläkuva inspiroi ;]

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä voin lähettää sulle viikon ajan kaikki mahdolliset variaatiot niin voit valita niistä sitten kaikkein parhaan!

      Poista
  4. Vau! Aika pähee aamukampaus!
    Oikein hauskaa Vappua teille sinne <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eikö vaan olekin... oikein hirvittää, että miltään se huomenna näyttää, koska jos vanhat merkit paikkansa pitää, sama juttu toistuu tän illan saunan kanssa. Voi olla, että mulla on paikkakunnan paras vappukampaus.

      Oikein hauskaa vappua sullekin, Birgitta!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana