Sivut


keskiviikko 20. maaliskuuta 2013

Rauhallisia hetkiä

Meillä on ihan erilainen viikko, kun esikoinen on lähikaupungissa tet-harjoittelussa. Olemme ottaneet kuopuksen kanssa rennosti, herkutelleet vähän enemmän, joustaneet rutiineista. Ihanaa olla toisen lapsen kanssa kahden, voi ihan eri tavalla keskittyä jutteluun, puuhaamiseen ja vaan olemiseen. Tämä meidän eskarilainen on jo niin iso poika. Hätkähdin tässä jonakin päivänä huomaamaan, että istuimme piiitkän pitkän aikaa pöydän vastakkaisilla puolilla, minä tietokoneella ja lapsi syventyneenä Aku Ankkaan. Se lukee tosiaan jo sarjakuvia. Yleensä kannan vimmoissani tavaroita poikien huoneeseen pois silmistä, mutta esikoisen Akkareiden kanssa täytyykin muistaa nyt vähän löysätä ja antaa niiden lojua olohuoneessa ja keittiössä.

Simasuu se on tämäkin

Esikoisellakin tuntuu olevan mukavaa siellä kahvi- ja teekaupassa. Tuliaisia odotan jo kovasti! Sitä vaan työharjoittelija harmittelee, että ei pääse "ihan oikeisiin hommiin" kun hygieniapassi puuttuu, mutta näkee kyllä lähietäisyydeltä millaista yrittäjän arki on. Olen liikuttavasti saanut viestejä ja puheluita, vaikka kivaa toisaalla onkin. Ovat käyneet laskettelemassa kuopuksen isän kanssa ja muutenkin viettäneet isojen poikien laatuaikaa. Tänään vaihtaa kyläpaikaksi mummilan. Esikoinen ainakin haaveili elokuvissa käynnistä. Tämä viikko on siis luksusta molemmille pojille!

Ja minulle. Huomenna kun kuopus lähtee isälleen yhdeksi yöksi saankin taas omaa aikaa. Nyt näyttää kovasti siltä, että saattaisin päästä jo töihinkin iltavuoroon. En kyllä pistäisi sitä yhtään pahakseni, vaikka olinkin toisaalta suunnitellut toteuttavani sen keuhkokuumeen siirtämän siiderisiivouksen mikäli en vielä työmaalle pääsisi. Mutta siivoustahan voi aina siirtää... Erityisesti minua ilahduttaa, että viime aikoina blogiini on useammankin kerran tultu haulla suursiivous ohjeet. Toivon todella, että tämä metodi leviää laajalle ja saa ansaitsemansa huomion.


***

Simasuu. Jonkin aikaa tässä nyt menee, mutta aion taas tehdä vapuksi omatekoista simaa. Minusta perheen perinteet ovat tärkeitä ja vaalimisen arvoisia. Pääsiäisenä täytyy tietysti olla rairuoho - jonka taidamme tänään iltapäivällä kylvää - ja piilotamme suklaamunia. Minä piirrän pojille kartat, joiden avulla ne löytyvät. Vappuna paistamme munkit, teen perunasalaatin ja juomme simaa. Ovet ovat ystäville avoinna ties kuinka monetta vuotta, samoin kuin uutena vuotena.

8 kommenttia:

  1. Teiilä kuulostaa siellä olevan sen verran mukavaa että mitäs jos otettaisi se mun adoptoiminen taas esille?
    Olen hiljainen ja sisäsiisti sekä valmis osallistumaan talouden kaikkiin (<---kursivoitu) töihin ;D
    Mitäs sanot?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi hitsi, mä voisin majoittaa sut saunan lauteille tai koddinhoitohuoneeseen (jos muistat, pyykkihuolto oli mun kompastuskiveni ja voisit sitä joutessasi sitten setviä...) Ja pöperötkin taas paranee, tai ainakin jälkiruokaosasto, jahka esikoinen palaa tet-harjoittelustaan. Pannaanpa harkintaan!

      Poista
  2. Mitä mä olen muiden blogeista lukenut, niin kaikilla muilla on hauskemmat hakusanat, joilla blogiin on tultu. Suursiivousohjeetkin on todella päheet. Mutta mitä mulla on: kuukaudesta toiseen vain kofeiinin vieroitusoireet. Miten maailmassa voi olla niin paljon kahviriippuvaisia, että mun blogiini tullaan sillä jatkuvasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kyllä silleen ymmärrän, että jos minä jättäisin kahvin, olisin varmaan hulluna koko ajan googlaamassa vieroitusoireita ;-) Ja suursiivous oli (niin) kivaa (kun nyt siivous ylipäätään voi olla) noilla ohjeilla.

      Mäkin kyllä kummastelen noita hakusanoja aina tasaseen: miten voi olla, että tänne Majaan päädytään hakusanalla

      Finlandiahiihto 2013 tilannekuvat

      vaikka en ole omistanut suksia sitten yläasteen?

      Tai

      tai Markku Backman voimaeläin pöllö?!?

      Ei ymmärrä!

      Poista
  3. Siiderisiivous kuulostaa hyvältä. Mahtaisinkohan sen avulla saada itseni vauhtiin. Tai edes miehen :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla. Ehdottomasti! Jollen inhoaisi niin vietävästi siivousta mua melkein saattaisi harmittaa kun pääsen huomenna töihin enkä voikaan siivota ;-)

      Poista
  4. Olipas siellä mahtavat siivousohjeet :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen lämpimästi, mutta shilloin täytyy tosiaan varmishtaa, ettei jälkikasvu ole kotona näkemässä ;-)

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana