Sivut

lauantai 2. elokuuta 2014

Maija "F*cking" Mehiläinen

Minä tiedän, että meillä ei poikien kanssa ole varaa matkustaa aikoihin yhtään mihinkään. Eikä tämän kesän jälkeen ole hirveää hinkuakaan, mutta tulipa tässä loman alkajaisiksi mieleeni eräs reissu, jonka teimme ennen eroamme. Varasimme pelkät lennot Teneriffalle, majoituksen hankkimisen hoidimme itse. Vietimme jokusen päivän lentojen jälkeen Puerto de la Cruzissa ja sitten painelimme takaisin etelärannikolle ja nousimme lauttaan. Varsinainen päämäärämme oli vanhojen hippien La Gomera, josta olin kuullut monelta taholta hyvää. Mainio paikka se olikin. Majoituimme pariksi yöksi pääkaupungissa San Sebastianissa, joka oli pienenpieni rantakaupunki. Sieltä vuokrasimme auton ja ajoimme upean Garajonayn kansallispuiston, joka muistaakseni on myös Unescon maailmanperintökohde, halki kohti lounaisrannikkoa ja Valle Gran Reyta

Sieltä olimme varanneet ihan perusmajoituksen viikoksi: apartamentosin jossa keittiö-olohuone ja kaksi makuuhuonetta. Kun saavuimme paikalle ja koitimme kirjautua sisään, henkilökunta pyysi meitä sivummalle ja pahoitteli tuplabuukausta. Yhtä aikaa kanssamme huoneistoon olisi tulossa kuuden hengen seurue, jossa oli parin eri perheen väkeä. Respan tyttö ehdotti, josko voisimme vaihtaa hotellin puolelle, koska meitä oli kuitenkin vaan neljä ja olimme kaikki samaa perhettä. Emme panneet hanttiin varsinkaan kun selvisi, että saimme käyttöömme sviitin kahdella kylpyhuoneella (poikien makuuhuoneessa yksi ja olohuoneen ja keittiön yhteydessä toinen). Meillä oli myös ikioma kattoterassi ja hulppeat näkymät merelle. Kyseiseen hotelliin näyttää nykyään tekevän matkoja ainakin Finnmatkat.

Kuva Finnmatkat. Normihuone.

Saimme majoituksen apartamentos-hintaan, joka oli muistaakseni suunnilleen korkeintaan kolmasosa sviitin viikkohinnasta. Nautimme olostamme Gomeralla todella paljon ja varsinkin, kun satuimme paikalle karnevaalien aikaan. Kanarialla jos jossain osataan juhlia. Lisäksi ihailimme koko viikon huoneesta näkyvää lähisaarta, El Hierroa. Päätimme, että seuraava matka suunnataan sinne. Olimme jo varanneet vastaavan matkan tuolle ja toiselle pienelle Kanariansaarelle, La Palmalle, mutta ero tuli väliin. Kuopuksen isä piti matkan ja minä käyttövaraksi säästämämme lapsilisärahat.

Tuon toteutuneen reissun paluumatkalla saimme nauttia myös Teneriffan karnevaalimeiningistä. Upea kulkue ja mitä moninaisimmat ajoneuvot ja kostyymit. Sieltä minulle jäi ikuiset traumat Maija Mehiläisesta. Olin laittanut juhlan kunniaksi kukan hiuksiini ja Maijaksi pukeutunut miespuolinen paikallinen seurasi minua vaikka kuinka pitkään "nuuhkiakseen". Bzzzzz. Hrrrr.

1. Paljon useammin saa lukea tuplabuukkauksen johdosta tapahtuneita paljon ikävämpiä käänteitä, mutta teille kävi tosi mainiosti! Tosin ette saaneet kokkailla omia ruokia, mutta se ei välttämättä ollu paha asia. Tuollainen "omatoimimatkailu" antaa onnistuessaan kyllä paljon enemmän kuin sellanen matkatoimistomatka.

Aika nopeeseen tahtiin taisitte erota... Ja onnea vaan munkin puolesta, vaikken tiedä, mistä onnitella :)

1. Meillä itse asiassa oli tuolla myös keittomahdollisuus vaikka sviitti olikin, Joten ei hävitty siinäkään suhteessa! Muistaakseni myös antoivat loppulaskussa aamupaloja, joita nautimme välillä hotellin ravintolassa (eivät kuuluneet sen apartamentoksen hintaan, tietenkään), ilmaiseksi aika reilulla kädellä myös.

Me ruvettiin heti suunnittelemaan seuraavaa matkaa ja taisi olla niin että väliin jäi suunnilleen vuosi. Joten siinä ehti tapahtua. Olihan sitä tietty yhtä sun toista käyty läpi jo pitkään, mutta tuolloin sitten kaikki vaan kulminoitui. Siitäkin saa onnitella ;-)

Mutta oikeesti mulla on synttärit tänään!

2. Ooh, oot leijona... hassua, miten mie pitkään aikaan en tuntenu siskonpoikaa lukuunottamatta yhtään leijonaa, ja viime vuosina niitä on putkahdellut esiin vaikka kuinka paljon... no, hyvää synttäriä sitten vaan :)

3. Kiitos!

Mä istuin eilen iltaa yhden ystäväksi tulleen asiakkaan kanssa ja satuin kysymään sen horoskooppimerkkiä. Hänkin oli leijona, mrrr!

2. Hyvää syntymäpäivää!
    -a

3. Myöhästyneet synttärionnittelut! :)