Sivut


torstai 24. maaliskuuta 2016

Hatsaturjanit

Tästä ei ole tulossa ruokablogia, mutta kun pitkän raakailun jälkeen olen vähän useammin tarttunut pannuun ja kapustaan, tekee mieli jakaa saavutukset teidänkin kanssanne. Raakapöperöiden suhteen ei jostain syystä ole tullut samanlaista oloa! Naisten lehdessä oli pääsiäisresepteissä yksi ei-lihainenkin: juustoiset hatsapurileivät. Minä toisin kerettiläisenä paitsi nimesin ne uudelleen Hatsatujaneiksi söin omani vähän niin kuin pihvit ja sekoitin vielä cross-kitchen -idean mukaisesti kastikkeeksi tsatsikin. Nam!


Jauhoja laitoin vähemmän ja täysjuvää, muniakaan ei ollut kuin yksi
ja juustoina käytin raastetun mozzarellapallon ja halloumia.



Ja koska tämä EI ole ruokablogi, en kuvannut annosta, vaan tekoprosessin 



Huomaa tyylikkäästi tarjoiltu ja aseteltu tsatsiki



sekä likaisen lautasen.







Nannaa tosiaan oli, ja jäi evääksi töihin toiseksikin päiväksi sekä pakkaseen pantavaksi myöhempää nälkää varten!

6 kommenttia:

  1. Siis leivät? Leipinäkö ne ikäänkuin olisi pitänyt syödä? Näytti lätyiltä :) Mulla on kyllä yks ohje pannulla paistettaviin pitaleivän tyyppisiin, kohoaviin ja täytettäväksi tarkoitettuihin leipäsiin, joita oon joskus tehny. En kyllä pitkään aikaan. Sellanen on ihan kätevää, kun tahtoo jotain "tuoretta leipää" eikä viitsi lämmittää uunia ja alkaa suuritöiseen ja aikaavievään leipomaurakkaan. Tuliskohan noista gluteenittomana hyviä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mulle jäi jotenkin epäselväksi tuo hatsapurien syvin olemus, niitä on niin paljon erilaisia. Mutta vissiin sitten kuitenkin ovat leipiä joissa on juustoa ja syödään voisulan, juuston ja/tai lisukkeiden kanssa. Mulla kyllä tuli pihvejä tai tarkoituksella teinkin. Sellasina ihan hyviä kyllä, fiksasin vähän reseptiäkin.

      Poista
  2. Hyvältä näyttävät. Mä odottelen Olivian kanaa uunista, ensi kertaa teen.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana