Sivut


perjantai 1. tammikuuta 2016

Uutta kohti

No niin, uusi vuosi on saatu käyntiin. Vanhaa ensin vähän: saimme kuin saimmekin tekstityksen toimimaan Hiljaset sillat -elokuvaan, ja katsoimme sen ystävän luona aatonaattona. Vaivaiset viisi nenäliinaa... Tällä kertaa en vollottanut koko elokuvaa, vain viimeiset puoli tuntia. Mutta sain kyllä kiinni edelliskerran tunnetilasta. On se ihana leffa!

Aattona olimme rauhaisasti kotosalla. Tänä vuonna meillä ei ollut avoimia ovia ja isoa vastaanottoa, koska minulla ei ollut varaa laittaa puolijoukkueteltalliselle ruokaa. Juhlistimmekin siis pienemmällä porukalla vuoden vaihtumista. Ystävä miehineen oli naapurustossa kyläilemassä ja tulivat sitten vielä meille. Teimme palapeliä, lipitimme kuplivaa ja jutustelimme. Taas sain huomata miten luontevasti teinikin aikuisten seurassa on - ja olla siitä ylpeä, toki.

Ihan Oikea Vuodenvaihde vietettiin kahden esikoisen kanssa. Seisoskelimme hetken terassilla raketteja katselemassa ja kilistimme myös. Minä oikeilla kuplilla, esikoinen alkoholittomalla. Sitten olinkin jo enemmän kuin valmis pehkuihin.





Jatkan toiveideni suhteen minulle hyvin istuvalla kierrätyslinjalla (tämä on kopioitu joltain aiemmalta vuodelta)

***

Minulla on tulevaisuudelle kolme toivetta.

Haluasin löytää sen puhtaan ja terveen, pienemmän ja halvemman Majan.

Haluaisin olla onnellinen, yksin tai yhdessä jonkun kanssa. Poikien kanssa, niin, että hekin olisivat onnellisia.

Ja haluaisin terveyttä, että voisin jatkaa unelmatyössäni ja esikoinen saisi koulunsa kunnialla loppuun, eikä kuopus altistuisi.

Isoja toiveita, mutta muuta en tarvitse. Katsotaan miten käy!


***

Toistaiseksi Maja on vielä löytymättä ja se välillä rassaa minua. Mitä onnellisuuteen tulee, niin olen kyllä todella tyytyväinen tämän hetkiseen olotilaani. Poikien kanssa asiat sujuvat, minulla on hyvä olla ja töissäkin kestän sen lyhennetyn viikon. Mikäli elo tällaisena pysyy, en suuresti valita. Talous toki on noista edellä mainituista syistä tiukilla mutta sen kanssa nyt vaan pitää oppia elämään ja olemaan.

Hitto.

2016!!!

16 kommenttia:

  1. Joo ei sitä ehkä kuitenkaan kaurapuurolla tai hernerokalla uudenvuodenvieraita viitsi kestitellä :)
    Toivon, että sun hyvät asiat säilyy ja huonommin olevat kääntyy paremmaksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt mun rupes tekeen mieli hernekeittoa...

      Poista
    2. Ei oikein viitti... ja meillä oli varsin mukavaa näin. Pienellä porukalla!

      Poista
    3. Niin, mulla tosiaan on moni asia vallan mainiosti, mutta sitten muutama iso vähän pielessä. Toisaalta niidenkin kanssa vaan elellään kun on pakko. Mutta katotaan mitä vuosi tuo tullessaan!

      Poista
  2. Isoja toiveita. Ja sitten kuitenkin hyvällä säkällä voi olla vaan pienestä sattumasta jokin kiinni. Ihmeellinen elämä!
    Mitä parhainta ekaa päivää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinne kans, sellaista värikästä tai keltaista.

      Saa nähdä toteutuuko toiveet ;-)

      Poista
  3. Hyvää uutta vuotta <3 ja kuules, nyt on hyvä vire Veikkauksen kanssa sillä pikkuvoittojen putki enteilee jotain suurempaa ja jos se on vaikka tämäniltainen EJP, niin sulle sitten vaikka tehdään se Maja.

    Kuitenkin mä toivon (no koska Karma ei oikein tykkää tästä mun ja Veikkauksen suhteesta) että nuo sun toiveesi kävis toteen ja muutenkin, sä olet ihan tarpeeksi vääntänyt joten elämän soisi hellittävän ja tarjoavan kevyempiä polkuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Paimen, sä oot ihana <3

      Jos mä voitan lotossa, palkkaan sut paitsi siivoojaksi myös rakennusmestariksi ;-)

      Poista
    2. Nonni!
      Nyt on sitten tämä viikonloppu täynnä jännitystä ;)

      Poista
    3. Mullon sekä Lotto ja EJP joten alahan kattella Majalle tontin paikkaa :D

      Poista
    4. Voimma kyllä suunnitella riitninkejä jokusen viikon ennenkuin aletaan rakentamaan ja kait ne luvatkin täytyy hommata ;)

      Poista
    5. No tontin paikka on jo kateltu, joten eiku hommiin!

      Poista
    6. Niin, ja luvat pistettään kuntoon heti kun arki alkaa ;-)

      Poista
  4. Hyvää alkanutta vuotta. Toiveet on tehty saavutettaviksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä edelleen jaksan toivoa, että kävis hyvin ja kaikki järjestyisi ;-)

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana