Sivut


maanantai 22. elokuuta 2016

Marttakohtaus

Jotkut päivät ovat puuhakkaampia kuin toiset. En ole mikään supermartta, joten jo sienimetsällä käynti ja kantarellien putsaus saavat minut tuntemaan oloni tehokkaaksi. Kun sen lisäksi paistoin tämän päivän lounassalaattiini halloumin valmiiksi (meillä ei ole töissä kuin mikro), tein pannukakkutaikinan odottelemaan kuopusta, keräsin viimeiset raparperit ja keittelin ne mehuksi samalla kun tein esikoiselle päivällistä, olin omasta mielestäni ihan supernainen.







Siis eilen. Tänään sitten meninkin sieltä missä aita on matalin: couscousia ja valmiskasvispihviä - ja kanapulleroa ja tuoretta paljon siihen viereen pojille, minä söin - yllätys yllätys - kantarellileivän. Onneksi on tullut tavaksi viikonloppuna suunnitella ainakin alkuviikon ateriat valmiiksi, niin on ruokahuolto arjessa vähän helpompaa. Ja halvemmaksikin se tulee, olen huomannut. Huomenna meillä syödään pastaa, itselleni teen sen kanssa vielä Koskenlaskija-kantarelli-kastikkeen, pojat syövät mieluummin tomaattikastiketta.

Tästä on taas hyvä lähteä alkavaan viikkoon. Mukavaa viikoa ihan jokaiselle!

6 kommenttia:

  1. marttakohtaukset ovat mukavia (kunhan eivät alvariinsa rupea häiritsemään elämää).
    Minulla sellainen on yleensä maanantaisin, jos silloin en ole hereillä, menee koko loppuviikko kaaokseksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mulla ajoittuvat usein just viionloppuihin ja ruokkivat itse itseään: ajattelen, että nyt kun tässä häärään niin voisin tehdä sitä ja sitäkin... Mutta ei alvariinsa, eihän!?!

      Poista
  2. Meinasi tulla ihan hiki lukiessa, niin tehokas olet ollut. Joskus sitä vaan jaksaa enemmän. Mä olin eilen illalla jalkojen hieronnassa ja siinä se ilta sitten menikin. Jos taas tänään saisi aikaiseksi vähän siivousta ja pyykkäystä niin olisi ihan hyvä. Tuo kanttarelli ruoka kuulostaa niin parhaalta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus on näitä päiviä - yleensä olen laiska vötkäle. Laiska töitään lukee vai miten se meni ;-)

      Nyt en edes jaksanut tehdä itselleni ruokaa vaan onnelllisena söin mitä esikoiselta jäi jäljelle...

      Poista
  3. Jäin miettimään, mikä on kanapullero...
    Mun marttakohtaus kypsähti siihen, että sain kanttarellit perattua. Nyt en jaksa enää tehdä niille mitään ja kuopus ei syö mitään kun sillä on taas joku protesti :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kaupasta halvennuksesta ostettu Poppis-tai-joku-eines joka on laitettu pakkaseen ja sopivan tilaisuuden tullen sulatetaan sieltä syötäväksi ;-)

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana